NOTTI MAGICHE / MAGICAL NIGHTS (2018,ITA) - 6/10



Paolo Virzi ugledni je talijanski redatelj koji se gotovo specijalizirao za humorne drame i moglo bi ga se prozvati i svojevrsnim talijanskim pandanom Woodyja Allena, a u sličnom tonu kreću se i njegove "Magične noći". Ova humorna drama smještena u 1990. godinu, točno u vrijeme svjetskog prvenstva u nogometu koje se tada igralo u Italiji, mogla bi se opisati i kao hommage klasičnoj commediji all'italiana, podžanru toliko tipičnom za Italiju koji su na prijelazu iz pedesetih u šezdesete popularizirali autori poput Marija Monicellija ili Pietra Germija. Priča ovdje kreće upravo za vrijeme polufinalne utakmice između Argentine i Italije i u trenutku kada Aldo Serena promaši odlučujući jedanaesterac za Azzure, jedan će automobil sletjeti s mosta u Tiber i njegov će vozač poginuti.

Ispostavit će se da je taj vozač bio ugledni talijanski producent Leandro Saponaro (legendarni Giancarlo Giannini, kojeg se starija publika zasigurno ponajviše sjeća po ulogama u filmovima Line Wertmüller, mlađa po epizodnim ulogama u holivudskim blockbusterima poput Hannibala ili Jamesa Bonda), a glavni osumnjičenici postat će troje mladih scenarista, koji su se ranije prijavili na natječaj za mlade pisce. Svo to troje mladih su mladići i djevojka posve različitih karaktera koji sanjaju da će postati uspješni i probiti se u svijetu filma, a pretvorit će se ova humorna krimi drama u nažalost dosta dosadnu parodiju na klasične murder mystery / whodunit filmove. Ne mogu baš reći da su me i prethodni Virzijevi filmovi koje sam gledao nešto posebno impresionirali, iako se čovjeku ne može poreći da je nevjerojatan erudit i savršeni poznavatelj talijanskog filma.

Kako je radnja "Notti Magiche" ili "Magical Nights", kako ga se također može pronaći, smještena točno na prijelaz iz osamdesetih u devedesetih kada se na talijanskoj filmskoj sceni stvorio svojevrsni vakuum pošto su majstori iz zlatnog doba 50-ih, 60-ih i 70-ih ili pomrli ili su bili već u poznim godinama, a nove nade još nisu uspjele povući i nastaviti u tom ritmu, poigrava se Virzi i tematikom što se dogodilo s talijanskim filmom u tom razdoblju. Ima tu bezbrojnih referenci na zlatno doba talijanskog filma i najveće autore poput Fellinija, puno priče o filmu i umjetnosti, a praktički svi likovi koje ćemo upoznati u "Magičnim noćima" ili dolaze iz svijeta filma ili se trude dijelom tog svijeta postati. 

Primjedbe