Nakon što je posljednjih godina u domovini
snimila nekoliko zanimjivih filmova (Body, Mug, In the Name Of), Poljakinja
Malgorzata Szumowska snimila je i prvi film na engleskom jeziku. Snimljen je
"The Other Lamb" u američko - irsko - belgijskoj produkciji i bio je
to prvi film koji Szumowska nije snimala po scenariju koji je napisala u tandemu s
dugogodišnjim kompanjonom Michalom Englertom. No, Englert, koji je prvenstveno
snimatelj i direktor fotografije, također je ovdje dao svoj pečat upravo kao
snimatelj filma, a baš fotografija, ugođaj, zanimljivo okruženje i
scenografija možda su i najveće pozitive ovog arty ušminkanog hororčića.
Nažalost, bio je ovo još jedan u nizu onih vizualno upečatljivih i ušminkanih
filmova kojima se na taj način pokušala prebaciti pažnja sa činjenice da je
priča ovdje suštinski dosta prazna i razvučena.
I to je velika šteta jer filmovi koji se bave
tematikom religijskih kultova i sličnih misterioznih organizacija obično mi već
u startu izazivaju barem poluerekciju, no bio je ovaj film tim više veliko
razočaranje. Selah (Raffey Cassidy, kćer Colina Farrella i Nicole Kidman u
kultnom Lantimosovom "Killing of a Sacred Deer") je djevojka koja se
rodila i odrasla u ženskom kultu koji obitava u kolibi u šumi. Naravno da je na
čelu tog ženskog kulta muškarac, karizmatični lider kojeg svi nazivaju Pastirom
(Nizozemac Michiel Huisman) i koji je zapravo partner svim svojim
sljedbenicama. One su strogo podijeljene na majke i kćeri (što se događa s
muškom djecom?) i svake večeri on jednoj majci iskazuje počast tako što je
odvlači u svoju postelju, a jasno da on jako dobro zna kada se koja kćer
pretvara u majku odnosno kada dobije prvu menstruaciju.
Dobri Pastir tada i kćeri počinje nagrađivati
svojom naklonošću, a upravo u trenutku te, figurativno rečeno, transformacije
između djevojčice u ženu, naći će se i Selah. Paralelno s tim ona počinje
propitkivati svoju vjeru i smisao cijele te zajednice u kojoj je vojska žena
podčinjena očitom sociopatu i manipulatoru, a na to će utjecati i susret s
jednom Pastirovom bivšom ženom koja je završila u svojevrsnom izgnanstvu.
Situacija će se dodatno zakomplicirati kada policija rastjera članove kulta s
trenutačnog prebivališta i svi oni će se pod vodstvom Pastira zaputiti u
potragu za novim boravištem, a Selah će putem prelomiti da je vrijeme za
okretanje nove stranice u životu.
Daleko najslabija karika ovog vizualno
upečatljivog, ali dosta plitkog i preočitog filma je zaista površni i prazni
scenarij izvjesne C. S. McMullen, koji je tek u rijetkim trenucima davao nagovještaj
da bi se nešto izvan očekivanih okvira moglo početi događati. Kako je sama
Szumowska opisala film nakon premijere na festivalu u Torontu, "The Other
Lamb" predstavlja mračni krik protiv patrijarhata i od prve scene ovdje je
jasno da to film sa snažnim feminističkim štihom. Iako je ideja bila jako dobra
i iako je bilo tu puno potencijala, najveći problem bio mi je ovdje užasavajuće
spori ritam filma, kao i što suštinski tu nismo dobili baš ništa novoga.
Primjedbe
Objavi komentar