THE RHYTHYM SECTION (2020,SAD) - 5/10



Pojavila se ova akcijska krimi drama u američkim i svjetskim kinima samo nekoliko tjedana prije nego što je epidemija korona virusa zatvorila u ožujku, no uspjela je u tako kratkom roku postati prava box-office bomba i studiju Paramount donijeti gubitak od čak 40 milijuna dolara. Ostat će "The Rhythm Section" upamćen kao film s najgorim otvarajućim vikendom u američkim kinima u povijesti, a nakon što sam ga pogledao, posve mi je jasno zašto je tome tako. Priča ne samo da je dosta predvidiva, već je i potpuno neuvjerljiva, a nije mu pomoglo što se i nekadašnja tinejdžerska zvijezda Blake Lively na tragu nekih poznatijih glumica odlučila "poružniti" za ulogu, valjda kako bi je se shvaćalo ozbiljnije. No, i uz to ju je dosta teško shvatiti ozbiljno, a za to nesretna Blake zapravo i nije sama kriva jer ona je zapravo sasvim korektna i solidno je odradila posao u danim okvirima.

Te okvire prvenstveno joj je suzio izvjesni Mark Burnell, koji je odlučio sam napisati scenarij po svom krimi romanu, a napravio je to dosta ofrlje. Nije se proslavila ni nekoć perspektivna američka režiserka Reed Morano (Frozen River, Kill Your Darlings, The Skeleto Twins) kojoj je s budžetom od 50 milijuna dolara ovo bio i najskuplji film na kojem je ikada radila. U središtu priče ovdje je djevojka koja ne može prežaliti gubitak obitelji koja je kompletna stradala u zrakoplovnoj nesreći, a nekad perspektivnu studenticu iz Londona Stephanie Patrick (Lively) danas upoznajemo kao zapuštenu prostitutku i ovisnicu o heroinu. Tri godine kasnije od nesreće, u bordelu u kojem radi pojavit će se istraživački novinar koji će joj otkriti da pad aviona zapravo nije bila nesreća, već teroristički napad koji je vlada odlučila zataškati. Naravno da u početku Stephanie baš i neće povjerovati u tu priču koja će joj otvoriti stare rane, uvući će se ona u to i krenuti u svojevrsnu osvetičku misiju.

Svog Mr. Miyagija pronaći će ona u škotskim Higlhandsima u obliku nekadašnjeg specijalnog agenta MI6 kojeg je utjelovio Jude Law. Naravno da on zna cijelu pozadinu slučaja, a nakon kratkog vremena ne samo da će se Stephanie uz svog Miyagija skinuti sa droge, nego će se pretvoriti u profesionalnog ubojicu spremnog za najdelikatnije zadatke. Zaputit će se ona tako vrlo brzo u opasnu misiju pronalaska odgovornih za pad aviona u kojem su bili njeni otac, majka, brat i sestra, a nastavljen je s "The Rhythm Section" niz filmova o ženskim profesionalnim ubojicama kao što su bili ipak daleko bolji, zabavniji i snimljeni s puno više stila kao što su nedavni "Atomic Blonde" ili "Red Sparrow". S Bessonovom "Nikitom" bila bi prava blasfemija uspoređivati ovo.

Iako Lively zapravo i nije loša kao bijesna, ljuta djevojka željna osvete kojoj je cijeli život uništen tragedijom, a njezin lik zapravo je i puno realističniji i životniji od svih tih likova iz gore navedenih filmova i ubijanje za nju nije nešto najprirodnije i najnormalnije, cijela priča ovdje mi je bila potpuno nesuvisla i neuvjerljiva. Sama ta nesreća za koju danas kao da nitko ne bi odmah shvatio da je teroristički napad i k tome još uspješno zataškavanje od tri godine i nikome ništa nije sumnjivo. Kad cijela ideja i okosnica filma počiva na tako neuvjerljivoj premisi i teoriji u koju je apsolutno nemoguće povjerovati, tada se mora dogoditi pravo iznenađenje da se cijeli film uspije izvući, a ovdje se to definitivno nije uspjelo. Zanimljivo je kako kao producentski dvojac iza ovog filma stoji Michael G. Wilson i Barbara Broccoli, inače producenti filmova o tajnom agentu Jamesu Bondu pa zato i ne čudi da je ovo svojevrsni ženski odgovor na legendarnog 007 te ćemo i ovdje proputovati praktički cijeli svijet od Londona, Madrida, New Yorka do Marseillea i Tangiersa. 

Primjedbe