THE OTHER (1972,SAD) - 7/10


Vodi nas ovaj mračni psihološki triler / horor u naizgled tipičnu američku postdepresijsku farmu sredinom tridesetih godina prošlog stoljeća. Ondje ćemo upoznati identične blizance Hollanda i Nilesa Perryja, dječake koji vrijeme uglavnom provode u igri na obiteljskoj farmi i u smišljanju gluposti kojima živciraju ukućane i susjede. Ipak, vrlo brzo postat će nam jasno da je ova farma sve samo ne obična i da je situacija u ovoj obitelji sve samo ne idilična, a nesreća za obitelj Perry krenula je godinu ranije kada je otac blizanaca poginuo u nesreći u podrumu, nakon čega je njihova majka ostala potpuno depresivna, melankolična, čak i agorafobična. Iako u ovom domaćinstvu ima jako puno ljudi, jedan od blizanaca, Niles, nekako je najpovezaniji s bakom Adom (Uta Hagen), starom Ruskinjom, koja je kao neka polu - vještica i kao da zna neke tajne crne magije.

I Niles je očito od nje uspio naslijediti neke sposobnosti, a baka ga je naučila kako da se astralno projicira u um i tijelo drugih živih bića, bilo životinja, bilo ljudi. Očito je to nešto što se u obitelji Perry naslijeđuje s generacijama i baka to naziva "velika igra", a jednom kad shvati svoju moć i svoju sposobnost, mlađahni Niles počet će je obilato koristiti. Paralelno s tim na farmi i u okolici počet će se događati razne ružne, naizgled neprirodne stvari, a nitko neće ni pomisliti da bi jedan od dječaka za sve to mogao biti odgovoran. Stilski, režijski, ali i po glumi djeluje "The Other" prilično staromodno, arhaično i podsjeća na filmove koji su se snimali pedesetih godina prošlog stoljeća, a ne početkom sedamdesetih kad su neki novi valovi zapljusnuli Hollywood.

To i ne čudi kad se zna da režiju potpisuje Robert Mulligan, redatelj koji je vrhunac dostigao deset godina ranije filmom "Ubiti pticu rugalicu" za što je bio nominiran za Oscara. Iako je slavni kritičar Roger Ebert bio jedan od velikih fanova ovog filma, scenarist i pisac romana po kojem je snimljen film, Tom Tyron, tvrdio je da mu je ova ekranizacija slomila srce i da mu je žao što nije sam režirao film. I Tyrovona životna priča je dosta zanimljiva jer je u film ušao kazališni glumac, no nakon što u petnaestak godina borbe nije uspio ostvariti posebno uspješnu karijeru, prebacio se na pisanje. I tu je čovjek bio dosta uspješniji, pronašao je svoju nišu u hororima i trilerima, no i dalje je ostao vezan uz film, češće kao producent i scenarist pa je tako jedan od najzaslužnijih što je kultni "Johnny Got His Gun" Daltona Trumba uopće snimljen jer ga je prvi odlučio financijski podržati.

IMDB LINK 

Primjedbe