THE STAIRCASE (2022,SAD) - 8/10


 

Svima onima koji vole true-crime serije zasigurno je itekako dobro poznat slučaj američkog pisca Michaela Petersona. O njegovom slučaju i suđenju u kojem je bio optužen za ubojstvo supruge već je 2004. godine istoimenu dokumentarnu true-crime seriju snimio Francuz Jean-Xavier de Lestrade. "The Staircase" ili "Soupcons" bio je i jedan od prvih takvih sadržaja nakon kojeg je zapravo i krenula popularnost true-crime kao podžanra, a misterij Michaela Petersona i dalje je očito takav da intrigira javnost. Što se stvarno dogodilo u domu Michaela Petersona i njegove supruge Kathleen u gradu Durhamu u Sjevernoj Karolini u prosincu 2001. godine, nismo nikad uspjeli zaista saznati.

Jedne noći Michael je Kathleen pronašao na podnožju stepeništa u kući u lokvi krvi i odmah je nazvao hitnu pomoć. Ono što se u početku činilo kao jeziv splet nespretnih okolnosti, ubrzo se pretvorilo u istragu ubojstva pošto su tamošnji istražitelji bili uvjereni da je Michael ubio svoju ženu, a potom sve odlučio prikazati kao nesreću. I pretvorila se ta istraga, potom i suđenje u jedan od onih potpuno nestvarnih, bizarnih, suludih, nadrealnih slučajeva, a dokumentarnom serijom Michael Peterson i sve oko njega je postalo gotovo pa popkulturni fenomen. De Lestrade je i jedan od producenata igrane serije koju je odlučio snimiti Antonio Campos (Devil All the Time) i koja je jako razljutila još uvijek živog Petersena.

I baš kao što je dokumentarna serija pokušavala što objektivnije sagledati činjenice oko slučaja i praktički faktografski je iznijela priču iz obje strane, ostavljajući gledatelju da sam pokuša donijeti zaključak o Petersenovoj krivnji i nevinosti, istim putem krenula je i serija. U početku se možda činilo da igrana serija i neće donijeti baš ništa novoga onima koji su pratili dokumentarac i da je "The Staircase" još jedno u nizu američko prežvakavanje i recikliranje dobro poznatog materijala, no definitivno je Campos snimio seriju koja ima smisla. Ova je serija i potvrda kako se priča poznata do zadnjeg detalja, uz pametan pristup, kreativnost i svježinu može složiti da opet djeluje intrigantno i kompleksno. Okupljena je tu prvoklasna glumačka ekipa koju predvodi engleski oskarovac Colin Firth u ulozi Petersona dok je Toni Collette njegova supruga Kathleen.

Radnja serije postavljena je nelinearno i paralelno tako pratimo više naracijskih linija, a jedna od njih je i ona o događajima koji su prethodili smrti Kathleen. Kako je stradala nesretna žena, zna vjerojatno samo Michael Peterson, a u seriji se tako pokušavaju rekonstruirati događaji po svim teorijama koje su se s vremenom pojavljivale i bile aktualne. I ne pratimo tu samo Petersonovu sudbinu i njegovo višegodišnje povlačenje po sudovima, već i kako je cijeli ovaj slučaj potpuno podijelio do jučer veliku i tek naizgled prema van skladnu obitelj. Osim iz Petersonove perspektive, pratimo sve to što će se događati sljedećih petnaestak ili više godina i iz rakursa Michaelovih sinova, dviju kćeri koji je posvojio te Kathleenine kćeri iz prijašnjeg braka. Naracijski je sve tu iznimno posloženo i priča, zahvaljujući i iznimno nadahnutim glumačkim izvedbama drži do samog kraja.

Uz već navedene Firtha i Collette, tu je i Michael Stuhlbarg kao Petersenov odvjetnik. Dane DeHan, Olivia DeJonge, Patrick Schwarzenegger, Sophie Turner i Odessa Young su Michaelova ili Kathleenina djeca. Parker Posey je istražiteljica koja vodi slučaj i optužbu, a Juliette Binoche je montažerka dokumentarnog filma, čiji nastanak također paraelno pratimo, koja će kasnije postati Petersonova ljubavnica. Pratimo tu i sudski postupak koji je u to doba bio medijski iznimno vruća roba, detalje i okolnosti koje će postajati sve bizarnije i bizarnije, a opet je gledatelju samom ostavljeno da donese odluku je li Michael Peterson kriv za ubojstvo žene ili ne.

IMDB LINK 

Primjedbe

Objavi komentar