DECISION TO LEAVE (2022,KOR) - 8/10


 

Korejski majstor Park Chan-wook (Oldboy, Mr. i Mrs. Vengeance, Thirst) se šest godina nakon misterioznog trilera "The Handmaiden" vratio možda ne toliko tematski koliko stilski sličnim filmom koji mu je donio nagradu za najboljeg režisera u Cannesu. Svi oni koji su od Parka očekivali nešto na tragu šokantnih osvetničkih revenge trilera poput "Oldboya", ta je faza očito iza njega, a "Decision to Leave" najpreciznije bi se moglo opisati kao misterioznim romantičnim trilerom očigledno snimljenim pod utjecajem Alfreda Hitchocka. I to prvenstveno čuvene "Vrtoglavice", često podcijenjivanog filma u kojem je legendarni majstor savršeno spojio elemente melodrame i misterioznog trilera.

Film je to koji od početka pa praktički do samog kraja intencijski djeluje zbunjujuće, konfuzno, Park je tu standardno priču zakomplicirao do krajnjih granica izdržljivosti, a rezultat toga je poetični, ušminkani, visokoestetizirani film kojim je još jednom dokazao da je maestralan režiser. Iako su mi priča i razvoj događaja nerijetko u tih gotovo 140 minuta koliko "Decision to Leave" traje pomalo išli na živce i svim snagama sam se upinjao da bi sve tu povezao, na kraju sve tu itekako ima smisla.

Ono što je u Hitchcockovom filmu za detektiva u izvedbi Jamesa Stewarta predstavljala fatalna misteriozna plavuša u izvedbi Kim Novak, za detektiva u Parkovom filmu bit će misteriozna Kineskinja. Uloga fatalne Sao-re bila je vjerojatno prva u kojoj sam vidio odličnu kinesku glumicu Tang Wei nakon "Lust, Caution" Anga Leeja. Ta sjajna uloga u tom predivnom filmu dovela je ovu tada mladu glumicu u ozbiljne probleme s kineskim vlastima i karijera joj je ozbiljno skrenula s puta. Sve dok je očito nije pronašao majstor poput Parka i ukazao joj povjerenje, a ona odgovorila karizmatičnom, zavodljivom, misterioznom izvedbom "crne udovice" koja će potpuno zaluditi ekscentričnog detektiva iz Busana.


 

Taj detektiv je Hae-jun (Park Hae-il) koji pati od nesanice jer ga muči slučaj ubojstva koje ne može razriješiti. Policajac je to kojeg izluđuje činjenica da je zaglavio i da se osumnjičeni u tom slučaju nikako ne uklapa u profil ubojice kakav je on zamislio, kad će dobiti zadatak istražiti pogibiju koja na prvu uopće ne izgleda tako sumnjivo. Planinar je pronađen u podnožju planine i svi pretpostavljaju da je sam pao s vrha. No, kad Hae-jun u njegovom mobitelu pronađu fotografije pretučenog ženskog tijela, počet će on razvijati neke teorije. Pogotovo nakon što upozna njegovu suprugu, prelijepu i misterioznu Seo-rae, njegovateljicu starijih osoba koja će ga momentalno privući.

Privlačnost će biti tu uzajamna, no moralni detektiv je oženjen za gospođu koja radi u nuklearnoj elektrani i čovjek je to visokih moralnih načela, ali svejedno će on postati kao opsjednut. Iako Seo-rae ima alibi, bit će on sve uvjereniji da ona mora imati neke veze s pogibijom svog muža, a činjenicu da noćima ne može spavati iskoristit će kako bi je pratio, promatrao. U trenucima kada se gledatelju čini da je Hae-jun došao do dokaza da bi optužio misterioznu udovicu koja ga je potpuno zaludjela, Park priprema tu neka iznenađenja i ostavlja nas zbunjenima sve do samog finiša kada stvari sjedaju na svoje mjesto.

Definitivno je Park snimio možda tematski i ne toliko originalan film, koliko je "Decision to Leave" fascinantan stilski i načinom na koji ovaj genijalac plete priču. Kako je cijela priča ispripovijedana iz perspektive detektiva, tako konstantno razmišljamo što bismo napravili da se nađemo u njegovoj situaciji. Stalno on razmišlja i važe što učiniti i kada i kako donijeti odluku da napusti brak u kojem je ljubav očito isparila i pretvorilo se sve u neku rutinu dok ga s druge strane nevjerojatno privlači žena za koju je sve uvjereniji da je zaista ubila svog muža. Fascinantan film za koji svakako treba strpljenja i koncentracije, no koji zauzvrat daje puno iznenađenja i oduševljava načinom na koji je osmišljena i izvedena cijela ova gotovo pa noirovska priča.

IMDB LINK 

Primjedbe