LIMBO (2021,CHN) - 7/10


 

Iznimno mračni honkonški triler premijerno je prikazan izvan konkurencije u Berlinu, a po brutalnosti i nasilju "Limbo" me podsjetio na podjednako "žestoke" i krvave korejske revenge trilere kakvi su se snimali prije petnaestak godina. Naziv "Limbo" definitivno nije slučajno izabran jer Hong Kong u stiliziranoj crno - bijeloj fotografiji gotovo izgleda kao Sin City ili Gotham City. Kao i svaki pravi neonoir i radnja "Limba" uglavnom se odvija noću, a u svojevrsnom limbu odnosno čistilištu prije odlaska u pakao nalazi se i isusni policijski inspektor Cham Lau (Gordon Lau). Ovaj izmučeni detektiv kao da je odavno odustao od života nakon što mu je prije nekoliko godina mlada narkomanka Wong To (Cya Liu) pregazila ženu i kćer.

Cham je prepun bijesa, a kada shvati da je Wong izašla iz zatvora, želi joj se osvetiti i da dodatno ispašta zbog onog što je počinila. No, paralelno s tim u Hong Kongu su se počeli pojavljivati osakaćeni leševi, a svako malo na smetlištu netko pronađe odsječene ljudske šake. Kao partner Chamu će biti dodijeljen mladi i naivni policajac koji je friško stigao s akademije Will Yam (Mason Lee) koji će ostati zgrožen partnerovim nasilnim i brutalnim metodama. Još više će ga šokirati što Cham više pažnje posvećuje nesretnici koja mu je pobila obitelj od rješavanja brutalnih ubojstava. Kada je konačno uspije pronaći, situacija će se potpuno oteti kontroli jer će se početi iživljavati na njoj k'o cigo na konju, a u tim napadima ludila, izgubit će pištolje kojeg će se dokopati nitko drugi nego manijakalni ubojica.

Iako nisam jedan od onih koji se zgraža nad nasiljem u filmovima, iskusni redatelj uglavnom akcijskih filmova Soi Cheang u "Limbu" kao da je pomalo i prešao granicu. Ako mu je bio cilj postizanje mučnog, gadljivog pa i nihilističkog ugođaja u tome je definitivno uspio jer uz svo to nasilje, krv i brutalnosti, Hong Kong izgleda užasavajuće prljavo i smrad svih tih smetlišta na kojima se uglavnom događa radnja i gdje policajci love sociopatskog ubojicu, gotovo pa se može osjetiti preko ekrana. Baš kakav je i stari inspektar, nasilan, kaotičan i divlji, takav je pomalo i cijeli film koji djeluje gotovo pa distopijski te su vrhunska crno - bijela kamera iskusnog Chenga Siu-Keunga i to beznadežno okruženje daleko najjači aduti ovog mračnog trilera.

IMDB LINK 

Primjedbe