TULSA KING (2022,SAD) - 7/10


 

Hiperproduktivni Taylor Sheridan nastavlja štancati serije nevjerojatnim tempom, a posljednji u nizu je akcijski krimić sa Sylvesterom Stalloneom kao vremešnim mafijašem poslanim iz New Yorka u Tulsu u Oklahomi. Nakon što se prethodno predstavio kao sjajan scenarist za filmove kao što su "Sicario" ili "Hell or High Water", Sheridan se prebacio i na režiju, a pravu zlatnu koku pronašao je na televiziji. Prvi veliki hit bio je "Yellowstone" (od kojeg sam odustao tijekom pete sezone jer se pretvorio u potpunu besmislicu), a zatim su slijedili bezbrojni spinoffovi o kaubojskoj familiji Dutton. Tu je i brutalni i nasilni akcijski triler "Mayor of Kingstown", a čini mi se da je "Tulsa King" dijelom osmislio i kao zafrkanciju na račun svega toga što radi.

Zafrkanciju je dobro prihvatio i Stallone koji se kao 75-godišnji italoamerički gangster Dwight Manfredi jako dobro zajebava na vlastiti račun. Iako je on u godinama kad ljudi već potežu vezu za mjesto u staračkom domu, Dwight je nakon 25 godina izašao iz zatvora. Ovaj nekoć visokorangirani član njujorške Cosa Nostre po izlasku iz zatvora kao da je sletio na neki posve drugi planet jer sve se u ovih četvrt stoljeća potpuno promijenilo. Svo to vrijeme u zatvoru on je šutio kako bi zaštitio svoje nadređene, a kao "zahvalu" za šutnju, dobio je premještaj u drugi po veličini grad u Oklahomi, u samo srce Amerike, gdje je klasična mafija nešto za što su čuli da postoji u filmovima.

I kreće "Tulsa King" odlično, gotovo kao potpuno otkačena komedija u kojoj Stallone autoironizira uloge rabijantnih štemera kakve je obično i igrao dok je bio mlađi. I ne samo da on ne pozna nikoga u Tulsi gdje mora organizirati "podružnicu" Cosa Nostre, već se on uopće ne snalazi u modernim okolnostima. Gangster je on starog kova, tipični filmski mafiozo kakvog bi bez problema zamislili u okruženju Tonya Soprana ili Michaela Corleonea, nikako ne među ekipom kauboja s američkog zapada. I uspjet će on nakon nekog vremena u Tulsi okupiti ekipu, krenut će sve s reketarenjem trgovine s marihuanom koja posluje legalno, no gangsteru koji je trećinu života proveo u zatvoru, to je ionako nešto neshvatljivo.

I pomalo bizarna ideja spajanja gangsterskog svijeta s tipičnim Sheridanovim neowesternom ovdje je čak i začuđujuće profunkcionirala, a ne znam je li to bila intencija, "Tulsa King" je smješniji i duhovitiji sadržaj od velike većine dašanjih humorističnih serija nerijetko potpuno lišenih humora i duha. Bez obzira što od početka do kraja ovo djeluje potpuno blesavo, kako vrijeme prolazi priča se ipak dosta ispuše i s vremenom se to počne pretvarati u neuvjerljivu besmislicu. Ne samo da će stari Sly ući u borbu za teritorij s lokalnom bijelom supremacističkom bajkerskom bandom koju vodi nekakav ludi Irac, već sve vodi prema tome da on mora ući u konflikt i sa središnjicom mafije u New Yorku.

Pa iako već ima 75 kvrgi na grbači, stari mafiozo ne samo da je opasni štemer koji s pola gasa prebije tipove upola mlađe od sebe, već ovaj načitani i domišljati tip ima zavodničke sposobnosti Jamesa Bonda. Prvo će se u njegovu mrežu uplesti policijska inspektorica Stacy Beale (Andrea Savage), a zatim će on krenuti u napad i na vlasnicu ranča Margaret (Dana Delaney). Prava je to macho, old-school serija koju doslovno na svojim i dalje nevjerojatno širokim ramenima nosi Stallone koji nikad nije bio neki osobit glumac. No, starom Slyu ne može se oduzeti karizma, određeni šarm unatoč tome što i dalje rečenice izgovara sporije od Milorada Pupovca, a serija je to koja itekako igra na nostalgiju za vremenima kada je Stallone bio velika akcijska zvijezda i kada se ovakav lagani, a opet nasilni sadržaj štancao na veliko.

IMDB LINK 

Primjedbe