ABOUT JOAN (2022,FRA) - 6,5/10


 

Ne pretjerano poznati francuski filmaš Laurent Lariviere snimio je još jedan moderni francuski film s pomalo novovalnim štihom, a glavna junakinja ove misteriozne drame je Joan Verra (Isabelle Huppert), izdavačica koja se upravo umirovila. I odmah u uvodnoj sceni dok se vozi u autu po kišnoj noći obraća se ona izravno gledatelju i počinje pričati svoju životnu priču. I bio je "About Joan" jedan od onih pomalo retrospektivnih filmova u kojima se likovi u nekim već zrelim godinama prisjećaju života pa se tako i Joan prisjeća mladosti, događaja koji su je formirali i obilježili joj život. Naracija ovdje ne samo da je nelinearna pa stalno skačemo iz sadašnjosti u prošlost, već treba razlučiti što je tu bila stvarnost, a što fantazije žene koju će na introspekciju nagnati slučajni susret s mladenačkom ljubavi.

Joan (Freya Mayor u mladosti) je bila dadillja u Irskoj i ondje se strastveno zaljubila u sitnog lopova Douga, no ta romantična idila bila je kratkog vijeka jer su oboje vrlo brzo završili u zatvoru. Nakon nekoliko godina Joan se vratila kući u Francusku sa sinom kojeg je dobila u vezi s Dougom bez da je on to uopće saznao, no novi šok slijedit će kad ih iznenada odluči napustiti njena majka i s trenerom karatea ode živjeti u Japan. I stalno tu skačemo kroz vrijeme, vidimo da je Joan (opet Huppert) sada u vezi s mlađim njemačkim piscem Timom (Lars Eidinger je jedan od rijetkih glumaca kod kojih mi se sviđa teatralnost, pretjerana ekspresivnost i prenaglašenost u glumi i uvijek se pokaže kao izvrstan izbor za likove ekscentrika), a iznenada će se iz Kanade vratiti i njen sin Nathan (Swann Arlaud u odrasloj dobi).

Skriva ovaj film i neka iznenađenja, neobična je to artistička drama u kojoj je Lariviere odlučio izmiješati brojne žanrove i stilove, ostala mi je nekako nedorečena i dosta konfuzna. Iako Huppert svojom poznatom karizmom nosi cijelu ovu priču, odluka da se tu konstantno miksaju realno i nadrealno, stvarnost i fantazija, kao i stalni skokovi kroz vrijeme, gledatelju su dosta otežali situaciju, a dramaturški je to ostalo dosta problematično.

IMDB LINK 

Primjedbe