LOVE AND DEATH (2023,SAD) - 8/10


 

David E. Kelley jedan je od najuspješnijih američkih televizijskih autora još od devedesetih koji je na domaćem terenu nekako najviše bio sa sudskim dramama kao što su "Practice", "Boston Legal", "Ally McBeal", kasnije i "Goliath". To i ne čudi jer je Kelley ipak pravnik po struci, a nakon što je prvi put po književnom predlošku radio "Big Little Lies", sada je on ponovno odlučio ekranizirati knjigu. Ali true crime knjigu, knjigu po stvarnom događaju koji se zbio u ljeto 1980. godine u mirnom, konzervativnom gradiću u Teksasu. No, počinje "Ljubav i smrt" kao pomalo bizarna crna komedija koja će negdje točno na polovici doživjeti potpuni stilski i tonalni preokret te se pretvoriti u sudsku dramu.

U glavnoj ulozi je najmlađa i očito najtalentiranija od sestara Olsen, Elizabeth koja glumi naizgled prosječnu stanovnicu gradića po imenu Wylie u Teksasu. Candy Montgomery je u naizgled dosadnom braku s Patom (Patrick Fugit), a tipična je to bjelačka zajednica kasnih sedamdesetih u kojoj muževi rade dok žene dokoličare i čuvaju djecu. Puno slobodnog vremena zna dovesti do toga da čovjeku svakake ideje padnu na pamet pa će se tako Candy više iz dosade, nego iz strasti upustiti u vezu s Allanom Goreom (Jesse Plemons), mužem svoje najbolje prijateljice Betty (Lily Rabe).

Zašto baš Allan, teško je dokučiti jer nit' je on privlačan, nit' nešto šarmantan, elokventan ili duhovit, no smotani tip upustit će se u tajnu vezu s Candy koja će potrajati neko vrijeme. Svo to vrijeme oni će kod kuće glumiti vjerne supružnike, redovito će posjećivati i lokalnu crkvu u kojoj svi pjevaju u zboru, čak će se svi oni i obiteljski družiti, čuvati jedni drugima djecu. I sjajno Kelley u tim prvim epizodama dočarava taj prilično jednostavni, konzervativni i dosadni svijet ljudi iz manjih gradova u američkoj unutrašnjosti i u tim trenucima i Candy i Allan djeluju gotovo pa rubno retardirano. Cijela ta njihova avantura čini se kao nešto posve suludo, glupo, nešto za što bi i oni najgluplji mogli pretpostaviti da nikako ne može ostati tajna i da će se kad-tad za tu vezu morati saznati.

A kada se sazna, "Love and Death" će se pretvoriti u mračni triler i sudsko dramu jer netko će od glavnih likova tu završiti na optuženičkoj klupi zbog optužbi za ubojstvo. A netko će, jasno, završiti ubijen. I dok je u prvom dijelu serije uz Candy glavni lik upravo Allan, kasnije će se iz epizodista u glavnog protagonista pretvoriti još jedan član crkvenog zbora i zajednički prijatelj Don Crowder (također izvrsni Tom Pelhpery kojeg se i dalje najbolje sjećamo kao brata Wendy Brde iz Ozarka). Ovaj će prilično neiskusni pravnik, barem po pitanju tako teških zločina, preuzeti na sebe ulogu odvjetnika osobe optužene za ubojstvo.

I točno u trenucima kada se ova priča iz bizarne romantične komedije pretvara u mračni sudski triler, tako će se i radnja preseliti iz onih tipičnih kuća američkih predgrađa, crkve i motela u kojima se Candy i Allan sastaju - u sudnicu. A kao što znamo, tek tu je Kelley na svom terenu i snimio je on još jednu kvalitetnu, dinamičnu i uzbudljivu seriju u kojoj su ponovno sjajno pogođeni glumci za sve uloge. Pogotovo se to odnosi na Elizabeth Olsen, mlađu sestru slavnih blizanki Mary-Kate i Ashley koje se i nisu baš proslavile u odraslim godinama. No, zato je Elizabeth izvanredna kao prpošna Candy, domaćica koja bi se tako savršeno uklopila u društvo iz serije "Desperate Housewives", a sjajno je prati i ostatak ekipe.

IMDB LINK 

Primjedbe