RETURN TO SEOUL (2022,FRA-KOR) - 6,5/10


 

Freddie (Park ji-min) je 25-godišnjakinja rođena u Južnoj Koreji koja je još kao dojenče završila u Francuskoj. Ondje je posvojena i odgojena je kao Francuskinja, a igrom slučaja četvrt stoljeća kasnije završila je u Seoulu nakon što se ispostavi da joj je let za Tokio otkazan. Ondje će se brzo sprijateljiti s djelatnicom u hostelu Tenom koja igrom slučaja zna francuski, a preko nje će saznati da ondje postoji agencija preko koje može kontaktirati svoje biološke roditelje. Iako joj to nije bio prvotni plan, Freddie će poslati pisma ocu i majci, a na telegram će se javiti tek njen otac, priprosti ribar i alkoholičar iz ruralnog područja.

Njenu priču pratimo u tri epizode koje razdvaja desetak godina, a film je to snimljen u pomalo retro-štihu i stilu, barem u prvom dijelu i prvom Freddienom putovanju u Koreju. Iako se praktički cijela radnja "Povratka u Seoul" odvija u Južnoj Koreji, estetski je to puno bliže tipičnom francuskom neonovovalnom filmu, pomalo na tragu Olivera Assayasa. No, nakon prve polovice filma slijede tu neka iznenađenja i to ne samo u razvoju i rasplete priče, već i stilski se drugi i treći segment bitno razlikuju od prvog i djeluju pomalo postmodernistički, neonski, blještavo.

Film je to o djevojci potpuno nejasnog identiteta za koju ćemo shvatiti da se praktički nigdje ne uklapa. Iako je cijeli život provela u Francuskoj, ondje će zbog svog izgleda i istočnoazijskog porijekla uvijek biti smatrana strankinjom, no strankinja je Freddie i u Koreji jer ponaša se ona kao tipična mlada zapadnjakinja kojoj su tamošnji običaji, pravila i način ponašanja gotovo smiješni. Ponaša se ona prilično slobodno, a nešto što je mislila da joj je potpuno nebitno, odnosno pronalazak roditelja i pokušaj stupanja u kontakt s njima prilično će joj odrediti život.

Od počeka je Freddie nekako tužna, rastrgana, bijesna i u njoj kao da se zaista događa pravi konflikt kultura. Sve ono što je mislila da zna o sebi, sada se promijenilo i potpuno je drukčije, a premijeru je ova stilizirana, poetična drama koju je snimio francuski filmaš podrijetlom iz Kambodže Davy Chou imala u sekciji Un Certain Regard festivala u Cannesu. Bio je "Return to Seoul" nominiran i za nagradu Independent Spirit za najbolji strani film, a iako film nema baš nikakve veze s Kambodžom, ta je zemlja bila koproducent pa ga je istaknula i kao svog kandidata za Oscara. 

IMDB LINK 

Primjedbe