DREAMIN' WILD (2022,SAD) - 8/10


 

Desetak godina prije nego što je snimljen ovaj film, svijet je osvojio iznimni dokumentarac "Searching for Sugar Man". Nevjerojatna priča o glazbeniku iz Detroita Sixtu Rodriguezu (umro u kolovozu 2023.) koji je gotovo čitav život proveo ne znajući da je jedna od najvećih zvijezda u Južnoj Africi dodirnula je mnoge, osvojila Oscara, a sličnu priču donosi i igrani film koji je napisao, režirao i producirao Bill Pohlad. On je imao tu sreću da se rodio u nevjerojatnom bogatstvu jer mu je otac bio milijarder, a Bill se još početkom devedesetih posvetio filmu. Prvo kao producent (njegovo ime stoji uz poznate filmove kao što su 12 Years a Slave, Brokeback Mountain, Into the Wild, The Three of Life), a povremeno se znao prebaciti i na režiju.

I Pohladov prvi film "Love & Mercy" bio je biografska glazbena drama u kojoj se posvetio borbi s psihičkim bolestima frontmena Beach Boysa Briana Wilsona, a sada donosi priču o braći Emerson. I nisu to oni Emersoni koji imaju veze s poznatom engleskom progresivnom rok trojkom Emerson, Lake & Palmer, već je to priča o braći Donnieu i Joeu Emersonu koji su još kao tinejdžeri krajem sedamdesetih u vlastitoj produkciji snimili album za koji gotovo nitko nikad nije čuo. I bilo bi tako vjerojatno do kraja njihovih života da se 2011. godine na njihovim vratima, u gradiću u unutrašnjosti savezne države Washington nije pojavio producent koji je igrom slučaja čuo album "Dreamin' Wild" koji su Donnie (Casey Affleck kao odrastao i Noah Jupe kao tinejdžer) i Joe (Walton Goggins kao odrastao i Jack Dylan Grazer kao tinejdžer) snimili dok su imali 15 i 17 godina.

Gledajući film naslovljen prema njihovom albumu razmišljao sam koliko je bilo ljudi poput njih koji nikad nisu uspjeli ostvariti karijere o kojima su maštali i željeli. Priču o braći Emerson pratimo kroz dvije paralelne radnje. U sadašnjosti (odnosno u 2011.) kada im je producent (Chris Messina) stigao s prijedlogom da bi ponovno objavio njihov album jer je to nešto najbolje što je ikad čuo i krajem sedamdesetih kada su oni kao dječaci snimili album. I inspirativna je to, topla i emotivna drama koja mi se svidjela i više nego što sam očekivao, a do kraja ćemo shvatiti i zašto su se oni pretvorili u ljude kakvi su danas. Kad stigne prepoznavanje 30 godina prekasno, naravno da će obojica ostati zatečeni i da će im se životi početi mijenjati jer krenuti će prijedlozi za ponovno okupljanje i turneje.

No, dok se talentiraniji mlađi brat Donnie čitavog života bavio glazbom i obilježio ga je krah albuma koji su snimili kao klinci, manje talentirani Joe nastavio je raditi s ocem na farmi i nije previše razmišljao o tome. Barem se tako na prvu čini, no shvatit ćemo do kraja što se s njima događalo nekoć i zašto su danas ljudi kakve ćemo upoznati. Vidjet ćemo da je Donniev neuspjeh imao itekakav utjecaj na cijelu obitelj, a od njega stvorio ogorčenog, nesretnog, razočaranog i kompliciranog čovjeka koji prvenstveno samom sebi nikad nije oprostio zbog situacije u koju je zbog svojih dječačkih snova doveo cijelu obitelj.

I baš kao album braće Emerson, čini mi se da je i Pohladov film prošao dosta nezapaženo iako je svakako riječ o kvalitetnom i zanimljivom filmu koji je premijeru imao u nekom od popratnih programa festivala u Veneciji. Fino Pohlad tu gradi priču, a i vizualno se razlikuju dijelovi koji se odvijaju u sadašnjosti i oni u prošlosti. Tako te flešbekovske sekvence djeluju nekako snoliko, poluzamagljeno kao da se želi potencirati ta mladenačka naivnost i bezbrižnost. To sanjanje klinaca bez formalnog glazbenog obrazovanja koji su bili samouki glazbenici i živjeli na farmi te i nisu imali nekog doticaja sa svijetom rock'n'rolla koji se uglavnom odvijao na zapadnoj i istočnoj obali SAD-a. Iako je riječ o filmu koji ima i nekih mana, "Dreamin' Wild" je emotivna glazbena drama o neuspjehu, slomljenim snovima, propuštenim životima, ali i snazi i podršci koju je svom sinu pružio otac (odlični Beau Bridges) i kada ga je to skupo koštalo.

IMDB LINK 

Primjedbe