Vodi nas ova uzbudljiva i mračna kombinacija trilera i drame u Antwerpen za vrijeme nacističke okupacije. Godina je 1942., a Wil (Stef Aerts) i Lode (Matteo Simoni) upravo su počeli raditi kao policajci. I posve je očito da su belgijski policajci potpuno podređeni nacističkim okupatorima, a zapravo bi trebali biti neka tampon zona između Gestapa i domaćeg stanovništva. Već prve noći Wil i Lode shvatit će kako stvari funkcioniraju jer će ih jedan pijani njemački vojnik natjerati da mu pokažu gdje se nalazi jedna židovska obitelj. Upadaju oni u stan, Nijemac maltretira Židove i želi od njih iznuditi novac i ostale dragocjenosti, a mladi policajci su u užasnoj situaciji. Zaštitili bi nevine civile, Nijemac im je izravno nadređen, a ono što će se dogoditi te noći obilježit će im živote.
Belgijski filmaš Tim Mielants prije nekoliko godina se predstavio zanimljivim i pomalo apsurdističkim trilerom "Patrick", a formu je brusio snimajući epizode brojnih poznatih serija kao što su "Peaky Blinders", "Legija" i "The Terror". Već s prvim filmom Milenats je pokazao da je iznimno talentiran režiser, a s "Wil" je to samo potvrdio jer riječ je o vrlo dobrom filmu. I po samoj temi i po stilu i po fotografiji koja dodatno utječe da cijela ta priča djeluje potpuno košmarno. Bavi se Mielants prilično kontroverznom temom jer riječ je o filmu koji propitkuje ulogu Belgijanaca za vrijeme nacističke okupacije. Vrlo brzo Wil i njegov prijatelj odlučit će se pridružiti belgijskom pokretu otpora i zahvaljujući tome što rade u policiji, javljat će pokretu kada se spremaju racije i na kojoj točno lokaciji.
Situacija će za Wila biti tim gora jer će on dobiti zadatak infiltrirati se i među belgijske kolaboracioniste koji blisko surađuju s Gestapom i doslovno oni love Židove po Antwerpenu kako bi im otimali novac i ostalu imovinu. Situacija u kojoj će se naći Wila će potpuno izluđivati, a naći će se on do kraja u teškoj moralnoj dvojbi - riskirati svoj život kako bi spasio druge ili misliti na sebe i pokušati izvući živu glavu u tim jezivim, grotesknim vremenima. Kako vrijeme prolazi, sve više to i vizualno djeluje kao jeziva noćna mora, a nacistički zapovjednici prikazani su groteskno pomalo na tragu Amona Götha iz "Schindlerove liste" ili Hansa Lande iz "Inglorious Bastards".
Mielants i Carl Joos (Broken Circle Breakdown) scenarij su napisali prema istoimenom bestseleru flamanskog autora Jeroena Olyslagaersa. Mračna je to priča o mračnim i užasnim vremenima u kojima je trebalo hrabrosti ostati čovjek, a vidjet ćemo ovdje da nisu samo Nijemci bili ti koji su tada potpuno povampirili. Jer igrom slučaja Wil će morati surađivati i sa svojim sunarodnjacima koji su jedva dočekali priliku da mogu krenuti na Židove i njihov novac. Iako je cijeli film prilično okrutan, brutalan i stravičan, samo finale je dodatno šokantno, uznemirujuće i potresno, a okupio je Mielants tu prvoklasnu ekipu belgijskih i nizozemskih glumaca i u epizodnim ulogama.
Primjedbe
Objavi komentar