Wim Wenders je uz Fassbindera i Herzoga ključna figura njemačkog filma i autor koji je modernizirao njemački film. Njegova karijera iznimno je raznolika i traje više od pola stoljeća, a baš kao i kolega mu Herzog snimao je on i igrane filmove i dokumentarce. Od samih početaka kod Wendersa je očigledna fascinacija Amerikom, a kroz cijelu njegovu karijeru provlače se filmovi ceste. "Alice u gradovima" upravo je prvi takav film, a radnja ove drame dijelom se događa u Americi, a dijelom u Njemačkoj. Njemački novinar Phillip (Rüdiger Voller) završio je u Americi gdje planira napisati članak o toj zemlji koja ga fascinira.
No, nije to baš prošlo kako je planirano i probio je on sve rokove, a urednik je bijesan jer nema nikakvog materijala. Phillip očigledno nije uspio pronaći ništa specifično o čemu bi pisao, a urednik ga je sprašio kući. U zračnoj luci on će upoznati sunarodnjakinju Lisu koja s devetogodišnjom kćeri Alice također planira povratak u Europu. No, igrom slučaja novinar će ostati sam s devetogodišnjom djevojčicom koju je tek upoznao jer se njena majka neće pojaviti na letu za Amsterdam, a pretvorit će se "Alice in the Cities" u zanimljivu odiseju snimljenu u modernističkom stilu crno - bijelom kamerom.
Iako taj pomalo boemski novinar samotnjak u početku i nije oduševljen idejom što je zaglavio s djevojčicom koju uopće ne poznaje, ipak je ne može samo tako ostaviti samu. Nikako on ne uspijeva kontaktirati njezinu mamu, a djevojčica i ne zna u kojem se gradu uopće nalazi njezina baka. Bit će oni tako osuđeni na lutanje Njemačkom i potragu za Alicinom rodbinom, a dakako da ne treba napominjati da je novinar bez prebite pare u džepu. Istaknuo se već ovim filmom Wenders kao autor unikatnog i prepoznatljivog stila i baš posebne estetike i poetike. Da situacija bude zanimljivija, baš u vrijeme kada je trebala početi produkcija njegovog filma, Wenders je pogledao kultni "Papirnati mjesec" i odlučio otkazati snimanje filma jer su mu se radnje oba filma činile jako slične.
Na kraju ga je od toga odgovorio legendarni američki filmaš Samuel Fuller, a ispostavilo se da ova dva filma imaju jako malo dodirnih točaka i sličnosti osim što su glavni protagonisti odrasli muškarac i djevojčica. Iznimno je to zanimljiv film u kojem Wenders kao da ističe razlike između tadašnje Amerike i Europe, kako su to dva posve različita svijeta. Snimljeno je to gotovo u dokumentarističkom stilu i gotovo pa Wenders tu briše granice između fikcije i stvarnosti, a film je to koji također sjajno prikazuje duh vremena. Bio je to i prvi dio trilogije filmova ceste u kojima je glavne uloge također utjelovio Vogler da bi kasnije međunarodni ugled stekao neonoirovskim krimićem "Moj američki prijatelj" s Dennisom Hopperom i Brunom Ganzom.
Primjedbe
Objavi komentar