Američki nezavisni filmaš Sean Baker već odavno je miljenik američke kritike, a ova potpuno netipična humorna drama torpedirala ga je među samu filmsku elitu. Za "Anoru" je Baker osvojio Zlatnu palmu u Cannesu, film ima i nekoliko nominacija za Zlatni globus, a odmah nakon što je film premijerno prikazan krenule su usporedbe kako je to moderna i divlja varijacija na temu "Zgodne žene". U poznatom romantičnom filmu iz 1990. godine stariji gospodin Richard Gere se zaljubio u mladu prostitutku u izvedbi Julie Roberts. Naravno da je to bio jedan od onih filmova s happy endom, a "Anora" je zapravo suštinski tipični Bakerov film u kojem se on ponovno na zabavan i duhovit način bavi problematikom marginaliziranih pripadnika društva.
Ti marginalci koje obično i ne primijećujemo bili su tema u svim njegovim prethodnim filmovima. Od transseksualnih prostitutki u "Tangerine" pa do siromašnih stanovnika jeftinih motela u "Florida Project" i propale porno-zvijezde u urnebesnom "Red Rocket". Sada je glavna protagonistica 23-godišnjakinja striptizeta i prostitutka ruskog porijekla iz Brooklyna, Anora "Ani" Mikheeva (Mikey Maddison). Radi ona u lokalnom striptiz klubu, pleše u krilu gostima, očito se sa strane i praši za lovu s odabranom klijentelom, a kao i vjerojatno sve njene kolegice, sanja ona o tome kako će se pojaviti netko bogat i riješiti je svih muka.
Želja će joj se ostvariti kada se jedne noći u klubu pojavi mladić koji traži striptizetu koja govori ruski jezik, a ispostavit će se da je taj 21-godišnjak Ivan (Mark Eydelshteyn) sin bogatog ruskog oligarha Nikolaja Zaharova (Aleksej Serebrjakov). Pomislit će ona da je dobila na lotu jer taj mladić ne samo da troši kao da sutra ne postoji, već i živi u raskošnoj vili njegovih roditelja. Platit će joj on da bude ekskluzivno njegova na tjedan dana, a tijekom raskalašenog izleta u Las Vegas Ani i Ivan će se vjenčati. I tu će krenuti svi problemi i "Anora" će se pretvoriti u potpuno urnebesnu i nenormalnu komediju, ali komediju s dubinom u kojoj će se standardni Bakerov polusvijet spojiti s još gorim polusvijetom.
Pokazat će se da je Ivan zapravo razmaženo derište koje misli da može što hoće. Zapravo i ne misli, već se čini u prvoj fazi filma da zaista može jer roditelji su mu omogućili apsolutno sve pa i više od toga. No, dok je život za nekoga igra, nekome je on borba pa se tako ni divlja Ani neće samo tako lako odreći svog friškog muža i divljeg i ekstravagantnog života kakvog je tek okusila. Romantična je to komedija kakvu još nismo imali prilike gledati, a ponovno Baker pokazuje puno osjećaja za glavnu protagonisticu koja možda je prostitutka, no on je zbog toga uopće ne osuđuje.
Ne znamo mi zapravo uopće njenu životnu priču i zašto se odlučila plesati na štangi i raditi sve ostalo, no ne čini se da se ona srami svog odabira. Moderna je ona mlada žena koja očito shvaća da je novac jedino mjerilo u današnjem društvu, a ono čime se bavi očigledno joj osigurava više novca od nekog drugog posla. No, kada joj se učini da se pojavila šansa za izlazak iz tog polusvijeta striptiz barova i pijanih tipova koji sline po njoj dok im pleše u krilu, ona će tu šansu pokušati zgrabiti, ni ne shvaćajući koliko je naivna i da veza u koju se upustila jednostavno ne može potrajati. Jer kad Ivanovi roditelji čuju što se dogodilo, krenut će oni iz Moskve za njim u New York kako bi spasili ugled obitelji, a prije toga će njihovi posilni pokušati odraditi posao.
Primjedbe
Objavi komentar