I nije novost reći da u današnjem svijetu filma i televizije ponestaje novih ideja pa se svako malo kreće u reciklažu starih i poznatih sadržaja. A "Leopard" po povijesnom romanu sicilijanskog aristokrata Giuseppea Tomasia di Lampeduse je itekako poznati sadržaj jer već nekoliko godina po objavljivanju romana istoimeni film s Burtom Lancasterom, Alainom Delonom i Claudiom Cardinale je snimio legendarni Luchino Visconti. Bio je "Leopard" i jedino djelo koje je napisao Tomasi, a znao je on itekako o čemu piše jer povijesna je to drama o sicilijanskom aristokratu, bogatom plemiću i njegovoj obitelji za vrijeme koje se u povijesti naziva Risorgimento odnosno ujedinjenje Italije.
Snimljena je ova šestodijelna mini-serija u talijansko - britanskoj produkciji s isključivo talijanskim glumcima, no kreator serije je Britanac Richard Warlow (The Serpent). Zato i stilski i vizualno možda toliko i podsjeća na slične britanske povijesne serije, a "Il Gattopardo" je definitivno jedna od onih raskošnih kostimiranih povijesnih drama snimljenih na stvarnim lokacijama u kojima su povijesne okolnosti prikazane jako dobro. A vrijeme je to velikih promjena čega je itekako odmah od početka svjestan i naslovni junak, Don Fabrizio (izvrsni Kim Rossi Stuart), princ od Saline čija je obitelj nadimak "Leopard" zaslužila po skulpturi te velike mačke koja se nalazi na ulazu u njihov dvorac.
Radnja serije počinje 1860. godine kada je Italija pod vodstvom Garibaldija već gotovo ujedinjena, a njegovi crvenokošuljaši upravo su krenuli i na Siciliju. Do prije nekoliko godina područje koje danas znamo kao Italija sastojalo se od niza manjih državica, kraljevstava, grofovija, vojvodstava koja su neujedinjena i često su u povijesti i međusobno ratovala. Sicilija je tako u vlasništvu francuske dinastije Bourbon, a obitelj Salina jedna je od najmoćnijih na otoku i generacijama su oni vjerni podanici Bourbona. Ne treba naglašavati da posjeduju ogromna imanja i bogatstva, a kao što je slučaj sa svakim sličnim prevratničkim vremenima, tako i Don Fabrizio strahuje kako bi se nove okolnosti mogle odraziti na njegov status.
Lako je za pretpostaviti da je on protiv revolucije i ujedinjenja jer njemu i njegovoj velikoj obitelji je i više nego dobro, a djeluje kao da na Siciliji i dalje vlada klasični feudalizam. No, Fabriziov nećak Tancredi (Saul Nanni) vidi kako vjetar puše i što slijedi pa se tako on pridružio Garibaldijevim revolucionarima, a ujaku objašnjava da ako žele da sve ostane onako kako je, sve se mora promijeniti. Istovremeno, Tancredi je zaljubljen u Fabriziovu najstariju kćer Concettu (Benedetta Porcaroli), djevojku koja se nada da će joj otac dopustiti udaju za šarmantnog bratića koji će ubrzo postati i junak revolucije i rata za ujedinjenje Italije. Završit će ona slomljenog srca nakon što se pojavi mlada ljepotica Angelica (Deva Cassel je kćer Monice Bellucci i Vincenta Cassela). Ona je kćer novog gradonačelnika Palerma skromnog porijekla koji se nedavno obogatio i zavest će Tancredija, a iako je svjestan osjećaja svoje kćeri, Don Fabrizio će blagosloviti brak Tancredija i Angelice.
Sjajno ova mini-serija prikazuje to prevratničko vrijeme, kompleksna povijesno - romantična - ratna drama o čovjeku koji kao da je zaglavio između starog i novog vremena. O shvaćanju jednog do jučer izuzetno moćnog čovjeka kako se mora prilagoditi vremenu i snaći u novim okolnostima u kojima plemstvo i aristokracija i dalje imaju veliku ulogu u društvu, no ne onakvu kakvu su do jučer imali. Nisu oni više apsolutni gospodari života i smrti kao za vrijeme feudalizma, ali i dalje su bogati, njihove posjede nitko ne dira, a sada je na njima da pokušaju učiniti sve kako ne bi pobijedile republikanske opcije jer bi sve to tada moglo doći pod znak pitanja.
Primjedbe
Objavi komentar