Trijumfirala je ova coming-of-age drama, ujedno i debitantski dugometražni igrani film mlade filmašice Mike Gustafson u izboru za najbolji švedski film 2023. godine. Prethodno je "Paradiset brinner" ili "Paradise is Burning" premijeru imao u sekciji Horizonti festivala u Veneciji gdje je Gustafson također dobila nagradu, no ovaj puta za režiju. Taj raj iz naslova treba shvatiti figurativno jer u nekoj vrsti ultimativne slobode uživaju tri sestre iz siromašnog predgrađa neimenovanog švedskog grada. No, kao što je i obično slučaj, s tom slobodom dolaze i neke obaveze, pogotovo za najstariju za njih, 15-godišnju Lauru (Bianca Delbravo). Ona, 13-godišnja Mira (Dilvin Asaad) i 7-godišnja Steffi (Safira Mossberg) ostale su same nakon što je njihova majka narkomanka jednostavno nestala nekoliko mjeseci ranije.
Najstarija Laura preuzela je neku zamjensku ulogu majke za mlađe sestre i preživljavaju one nekako, uz povremenu pomoć susjeda u tom otužnom predgrađu. Sestre su jako povezane i Laura je strašno zaštitnički nastrojena prema Miri i Steffi, a preživljavaju one sitnim krađama dok u školu praktički i ne idu. Nekako su do sada one uspjevale izmaći radarima švedskih socijalnih službi (taj dio je ipak teško shvatljiv), no socijalna radnica najavila im je skori dolazak u obilazak. To bi moglo značiti i kraj slobode za sestre pa i zajedništva jer ako ih daju na posvajanje, velika je vjerojatnost da bi se mogle razdvojiti. I uslijed svega toga Laura će se povezati s Hannom (Ida Engvall), udanom ženom u kasnim tridesetima iz bogatijeg dijela grada.
Činit će se u početku da bi to prijateljstvo i povezivanje sa ženom, koja je čitav život očigledno provela u obilju i nikad joj ništa nije nedostajalo, moglo biti iz koristi. Za pretpostaviti je da Laura od Hanne očekuje da odglumi njihovu mamu kada socijalna radnica dođe u obilazak, no bit će taj odnos između njih dvije baš neobičan. Hannu kao da će potpuno fascinirati potpuna sloboda i nezainteresiranost za bilo kakve društvene konvencije te gotovo pa poludivlje djevojke. Laura će u njoj s druge strane, pronaći neku vrstu surogat majke kakvu vjerojatno nikada nije imala. Bez obzira što je odnos između Laure i Hanne ostao pomalo nedorečen, snimila je Gustafson kvalitetnu podjednako naturalističku, a opet poetičnu coming-of-age dramu.
Primjedbe
Objavi komentar