Claude Chabrol mi s godinama postaje ne samo jedan od najdražih francuskih filmaša, već se polako, ali sigurno uspinje na ljestvici omiljenih mi režisera uopće. Iako je i on pripadnik francuskog novog vala, njegovi filmovi posve su drukčiji od onoga što su snimali Truffaut, pogotovo Godard. I stilski i tematski, a strast i ljubomora često su porivi koji pokreću njegove likove. Možda i najbolji primjer za to je i "L'enfer", triler koji je Chabrol snimio po nikad završenom filmu Henri-Georgesa Cluzota iz sredine šezdesetih čije je snimanje između ostalog prekinuto jer je redatelj doživio srčani udar. Chabrol je Clouzotov scenarij adaptirao i osuvremenio te snimio jedan od najboljih filmova o ljubomori.
I ne čudi da ga je nazvao "Pakao" jer glavni junak filma Paul (Francois Cluzet), vlasnik hotela uz jezero kao da kroz njega prolazi svo vrijeme. U početku Paula upoznajemo kao potpuno normalnog, prosječnog mladog čovjeka koji je odlučio staru kuću pretvoriti u hotel. Nekoliko godina kasnije vidimo da mu je to i uspjelo. Posao dobro ide, a prekrasna mlada Nelly (Emmanuelle Beart) ne samo da mu je žena, već mu je rodila i sina. No, kako vrijeme prolazi Paul postaje sve uvjereniji da ga žena vara, a svaki njen kontakt s bilo kojim muškarcem za Paula je dokaz da mu je Nelly nevjerna. Naravno da je ta vesela, vedra, uvijek nasmijana i prpošna mlada žena toga svjesna i kao da ona namjerno provocira svog posesivnog muža, a Paulova ljubomora vrlo brzo će se pretvoriti u pravu opsesiju.
Do kraja će on potpuno poludjeti jer kao da si jednostavno ne može pomoći premda mu Nelly svo vrijeme tvrdi da voli samo njega i ostaje s njim premda njegovo ponašanje postaje sve maničnije. Ona je centralna figura "Pakla" u koji će doslovno samog sebe otjerati Paul, a sjajno je Chabrol snimio ovaj čak i crnohumorni triler jer premda na Pula svo vrijeme gledamo kao na nekoga tko se pretvara u posesivnog manijaka, svo vrijeme kao da je negdje u zraku pitanje "a što ako je čovjek ipak u pravu?". Istovremeno je to i sjajna psihološka drama jer čim vidimo mladu Nelly odmah nam je jasno što je to privuklo Paula. Neodoljiva je to mlada žena koja gotovo pa ima auru, zrači i teško da postoji muškarac koji bi ostao imun na njene draži. No, Paul je toga vjerojatno morao biti svjestan od početka, pogotovo jer svo vrijeme imamo dojam kao da se ona poigrava s njim te dijelom uživa u njegovim mukama.
Primjedbe
Objavi komentar