LE RETOUR (2023,FRA) - 7/10


 

Pametnu i jako dobro promišljenu coming-of-age obiteljsku dramu snimila je iskusna francuska filmašica Catherine Corsini. Radnju "Le Retour" je ona smjestila na Korziku gdje se nakon petnaestak godina vraća Khedidja. Ova žena porijeklom iz Afrike ovaj puta na Korziku dolazi poslovno jer kućna je ona pomoćnica bogate pariške obitelji (Denis Podalydes i Virginie Ledoyen) te čuva njihovu djecu. Stanuje ona preko ljeta s bijelim gazdama Marcom i Sylviom i njihovo dvoje djece, a na Korziku je stigla i Marcova 18-godišnja kćer Gaia dok je Khedidja ondje povela i svoje dvije kćeri, 18-godišnju Jessicu i 15-godišnju Farah.

Odmah na početku doznajemo da je Khadidja nekoć živjela na Korzici i da su se njene kćeri ondje rodile, no nikad poslije se nisu ondje vraćale. Dogodilo se to nakon što je poginuo njen muž Korzikanac pod nerazjašnjenim okolnostima, a očito je da mama nešto skriva od kćeri. Za početak je situacija prilično nejasna jer Jessica i Farah su još tamnije puti od mame iako im je otac navodno bio bijelac, a to korzikansko ljeto potpuno će se drukčije razviti za njih dvije. Dok će Jessicu koja je odlična učenica s kojom mama nema problema i upisala je fakultet zavesti zavodljiva vršnjakinja Gaia, Farah je buntovna, divlja i stalno kao da upada u probleme.

Osim što se "Povratak" bavi obiteljskim odnosima, na zanimljiv način film premijerno prikazan u glavnom programu festivala u Cannesu propitkuje klasne i rasne odnose. Shvatit ćemo da je Khadidja ranije odlučila napustiti Korziku jer je osjećala da je obitelj njenog muža nikad neće prihvatiti zbog njene boje kože. Farah pak osjeća da je zbog svoje boje kože marginalizirana iako očigledno svojim ponašanjem i sama doprinosi tome što je neshvaćena. Jessica će se pak zaljubiti u raskalašenu bogatu bijelu djevojku koja ostavlja dojam kao da joj je sve igra, zafrkancija i ne mora za ništa brinuti jer u svom bogatom ocu ima svojevrsni zlatni kišobran.

Kad je pak riječ o odnosu bogatih Parižana i svoje kućne pomoćnice Khadidje, oni su gotovo pa stereotipni progresivni liberalni zapadnjaci koji se nominalno zalažu za prava svih manjina i draga im je njena sluškinja. No, ipak se zna koje je njeno mjesto, a toga je itekako svjesna i sama Khadidja. Obje kćeri pak osjećaju da majka nešto od njih skriva pa će vrijeme provedenu na otoku dijelom i iskoristiti kako bi otkrile tko je zapravo bio njegov otac i što se s njim dogodilo. Snimljeno je to u realističnom stilu, a i vizualno ovaj film djeluje baš lijepo, ugodno, zahvaljujući i tome što se zbiva tijekom ljeta po suncu, toplini. Kvalitetan film koji je s razlogom našao mjesto u glavnom programu najvećeg francuskog festivala. 

IMDB LINK 

Primjedbe