Izraz NepoBaby (skraćeno za Nepotism Baby) termin je koji označava da je netko dijete uspješnih i često bogatih ljudi koji su imali velike karijere, a njihovo dijete je krenulo istim putem pa mu je zbog toga bilo bitno lakše. Liza Minelli je valjda bila ultimativna NepoBaby jer njena je majka bila legendarna glumica, pjevačica i plesačica Judy Garland koja se proslavila još kao dijete. Otac joj je bio podjednako slavni režiser Vincente Minelli, najpoznatiji po uspješnim mjuziklima poput "Amerikanca u Parizu" ili "Gigi". Sve je bilo predodređeno da i Liza krene putem show-biznisa, a na kraju je ona gotovo nadmašila oba svoja roditelja osvojivši na kraju sveti gral američke industrije zabave odnosno EGOT (Emmy, Grammy, Oscar, Tony).
Liza Minelli nas sama vodi kroz svoj život u biografskom dokumentarcu koji je snimio Bruce David Klein, a iako je ona u trenucima snimanja filma već u kasnim sedamdesetim godinama života, očito je da se i dalje dobro drži. U uvodnim scenama filma tako kamermanu zapovijeda iz kojeg kuta da je snima, kako da složi rasvjetu, a istovremeno ona djeluje i nekako kaotično, ali i šarmantno. Očito je da je ona ispred kamera praktički od trenutaka kada se rodila i da se jako dobro snalazi ispred njih, no vidimo i da se ona zapravo ne ponaša kao klasična zvijezda, već je ujedno duhovita, autorinična, ali i svjesna da joj je činjenica da je kćer dvoje tako slavnih ljudi istovremeno bila od velike pomoći, ali da joj je dijelom i odmogla.
Klasični je to biografski dokumentarac koji je podijeljen u nekoliko poglavlja, no uglavnom tu pratimo Lizin život kronološki. Osim nje same, o njoj govore i brojni relevantni sugovornici poput njenih prijatelja, nekadašnjih ljubavnika i ljudi iz američke industrije zabave i čini se neko vrijeme da je to jedan od onih filmova koji ima za cilj protagonista prikazati gotovo kao sveca. Ipak, doći ćemo do kraja i do nekih mračnih i neugodnih trenutaka iz njenog života koji su obilježile usporedbe s majkom Judy, ali i vječnom borbom da izađe iz njene sjene.
Upravo to je bilo ono što ju je nekako i najviše pokretalo, a želja da izbjegne stalne usporedbe s majkom bila je pokretač da bude originalna, svoja i unikatna u čemu je definitivno i uspjela. Definitivno je riječ o pametnoj, sposobnoj i snalažljivoj ženi koja je bila svjesna da teško može pomoći bez pomoći talentiranijih i sposobnijih ljudi pa se takvima od početka i okružila. Mentori i bliski suradnici bili su joj Bob Fosse, Fred Ebb, Kay Thompson, Halston, Charles Aznavoru i svatko od njih je na svoj način pridonijeo njenom zvjezdanom usponu. Jasno da je ključan trenutak bio film "Cabaret", a kvalitetan je to i zanimljiv biografski dokumentarac o ženi koja je obilježila jedan period američke industrije zabave.
Primjedbe
Objavi komentar