BURNING SANDS (2017,SAD) – 5/10


Prilično osrednji (u najbolju ruku) film o skupini crnaca na nekakvom koledžu na kojem su sami crnci (jedina dva bijelca u filmu su policajci) i koji pokušavaju upasti u nekakvo bratstvo. Nije ovo komedija kao Osveta šmokljana ili slični filmovi o bratstvima iz osamdesetih ili onaj film s Will Ferrellom kad on i ekipa usele u kuću u kampusu pa naprave bratstvo. Ne. Ovo je teška DRAMA. Kako je nama teško upasti u bratstvo, tuku nas, mlate, pljuju, ko zna šta sve ne, uglavnom dosada teška. Pa tko vas tjera na te bedastoće?

Oduvijek su me živcirala ta bratstva. Pa ko bi normalan uopće išao u tako nešto, čemu takve gluposti? Glupi Amerikanci i njihove izmišljotine. Pa znaš kako bi dao da me mlate ko konja da upadnem u nekakvo bratstvo. Možda me baš zato ovaj film dodatno iživcirao, jebemti tragedije oni hoće u bratstvo pa trpe torturu. Po ovom filmu ulazak u bratstvo djeluje čak teže od ulaska u Legiju stranaca, vjerojatno je zato stopa smrtnosti u Americi toliko visoka jer, ne znam, valjda trećina onih što se hoće upisati u Lambda fi, Gama delta, Beta optima ili kako se već sve ne zovu ta idiotska bratstva, putem i krepaju. Ne znam, malo mi je to previše. Pa jel moguće da stvarno u toj Americi ima toliko glupana koji na to pristaju, nadam se da neću nikada ni saznati, ignorance is bliss, kako kažu.

Drugi aspekt koji me malo smeta u ovom filmu je ta konstantna teza crnačke robovbske patnje. Naši preci bili su robovi prije 200 godina, kme kme, eksploatirali su nas, gazili nas, bičevali i tko zna što sve ne. Pa dajte ljudi, bilo je to prije 200 godina. Žalosno je da i dalje ima imbecila koji vjeruju u rasizam i misle da postoje nadmoćnije rase i oni idioti iz Ku klux klana, ali malo mi ide na živce i to afroameričko potenciranje te priče o rasizmu. Posebno u ovakvom filmu gdje se priča ne odvija u nekakvom getu, gdje su crnci, latinosi i ostali «nebijelci» vjerojatno prilično potlačeni, svi likovi ovdje su nekakva srednja klasa i iz dobrostojećih obitelji. Pa gotovo da ne postoji nijedan crnački film da se ne provlači ta rasistička priča. Dajte odrastite, pa i moji su preci prije 200 godina vjerojatno bili kmetovi pa ne kmečim zbog toga. Zaboli me. Šteta. Jer ima dobrih crnačkih filmova, kad se sjetim samo Spike Leeja i njegovih filmova s kraja osamdesetih i početka devedesetih. To su bili pametni, socijalni i duhoviti filmovi, a ne ovakvi isprdci. 

Ajde da ne ispadne da samo pljujem i nedobog da neko pomisli da sam nekakav rasist tipa Bujanac ili Hasanbegović (nisam), ima ovaj film i svojih relativno dobrih strana. Naravno, ako netko može prožvakati činjenicu koja mene očito bode u oči, a već sam je spomenuo na samom početku (kako netko pristaje da ga se svojevoljno maltretira). Patnja koju prolaze ti mladići da upadnu u to bratstvo stvarno je grozna i ovo je vjerojatno prvi film koji ovoj temi prilazi na taj način. Sad, ako je to istina da su incijacije u ta glupava bratstva stvarno tako okrutna pa je ne znam šta ti fakulteti tamo rade. Uglavno, u najboljem slučaju osrednji film i dobiva poklonjenu peticu. Sad tek vidim da je ovo Netflixov film, počeli su očito štancat ko cigići djecu, a to se jasno vidi i u kvaliteti. Do nedavno sve što je došlo od Netflixa znao si da je kvalitetna roba, a sada sve više i više promašaja.

Primjedbe