CHASING CORAL (2017,SAD) – 7/10



Eto, moram priznati da do ovog filma baš i nisam precizno znao što je koral. Znao sam da je to neka biljka ili životinja i da se nalazi u moru, da postoji nešto što se zove koraljni grebeni i to je to. Sada je moje znanje o ovoj tematici nešto poboljšano, no pitanje je koliko će mi to uopće ikada trebati, kao uostalom i dobar dio drugog nepotrebnog znanja, tim više, jer već za tridesetak godina koralja više neće ni niti. Tako bar tvrde autori ovog zanimljivog dokumentarca.
 
Jasno, ovo je još jedan film o globalnom zatopljenju i njegovom utjecaju na cijeli ekosustav i kuglu zemaljsku, a redatelj ovog filma prije nekoliko godina izbacio je još jedan prilično sličan i također jako zanimljiv dokumenatarac, Chasing Ice. Jeff Orlowski tada je pratio skupinu znanstvenika koji su po Aljasci, Islandu, Kanadi, tko zna gdje sve pratili kako se tope ledenjaci i to jasno dokazali, a sada su istu time-lapse tehnologiju fotografiranja upotrijebili za dokazivanje kako umiru koralji [koji su, usput sam naučio, životinje]. Orlowski ovaj puta prati ekipu morskih biloga, zaljubljenika u korale i takvih sličnih čudaka po tropskim područjima gdje se ta čudesna stvorenja nalaze.
 
Još prije tridesetak ili više godina biolozi su počeli primijećivati da koralji počinju blijediti, potom i umirati, a ubrzo je utvrđeno da je razlog tomu povećanje temperature oceana. Dakle, stvorenja koja su pod morskim površinama živjele valjda stotinama milijuna godina uspjet ćemo sjebati u jednoj generaciji, što je stvarno pothvat za pamćenje. Sad opet moram malo pametovati, ali stvarno me živcira kad čujem da netko kaže da je globalno zatopljenje zapravo prijevara ili neka teorije zavjere. Pa ljudi moji dokaza za to ima na sve strane, a sad, nije da me toliko potreslo što će nestati nešto za što do prije dva sata sa sigurnošću nisam mogao reći što točno je, ali stvarno mi jako ide na živce to uništavanje i nevjerojatna destrukcija u posljednjih nekoliko desetljeća. Nadam se da neću poživjeti još toliko pa da svjedočim potpunom uništenju zemlje, a cinik u meni uvjeren je da će se to ubrzo dogoditi i da ćemo potpuno sjebati ovu kuglu zemaljsku.
 
Da se vratim na film, zanimljivo za pogledati, posebno onima koji vole ovakve ekološke teme, u zadnje vrijeme ovakvih ekoloških i angažiranih filmova stvarno ima na izvoz i, da situacija bude bolja, većina njih stvarno su jako dobro napravljeni i zanimljivi. Ni ovaj film koji je otkupio Netflix (čestitke ovoj mreži ovaj puta jer stvarno štancaju te dokumentarce ko kekse na traci u Keslinu) ne odskače od tog kvalitetnog prosjeka i trebalo bi ga pogledati. 

IMDB LINK

Primjedbe