EL CHAPO (2017,MEX) – 6/10


Moram priznati da me meksički odgovor na odlični Netflixov Narcos i nije previše oduševila. Rekli Meksikanci, imamo i mi konja za utrku s Pablom Escobarom pa ajde da svijetu predstavimo svog druglorda Joaquina El Chapu Guzmana, no ova serija nažalost ne ide u istu rečenicu s Narcosom. Ne znam, možda sam kriterije postavio previsoke nakon sjajnog Narcosa, no El Chapo je prilično dosadnjikava serija, a dodatni minus svakako je i što sam imao priliku gledati nekekavu verziju s lošim engleskim titlovima, a tijekom svake epizode ubacivale su se reklame za nekakve druge priglupe meksičke serije.
No, i bez toga bi El Chapo vjerojatno dobio istu ocjenu. Koliko sam uspio vidjeti, Netflix je otkupio prava za drugu sezonu, tako da se nadam da će se situacija popraviti, a El Chapo bogami u nekim dijelovima više podsjeća na Oz nego na sagu o najpoznatijem meksičkom gangsteru. Prilično mi to brljavo djeluje, a do sada Chapo uopće nije nekakva velika faca, a serija završava ostavivši ga u zatvoru (tamo boravi barem tri epizode, previše brate), a ne nazire se kad bi mogao pobjeći. U početku pratimo njegov uspon na čelo jednog od kartela, no tek u zadnjoj epizodi kreću flešbekovi i vidimo malog Chaptita kako upada u ovo simpatično društvo.
Puno prostora tu se posvećuje Chapovim unutarnjim dvojbama i nemirima, kao da je nekakav šekspirijanski lik, a ne jedan od najvećih krvoloka u zadnjih tridesetak godina, koji je bez imalo grižnje savjesti sjekao glave i ženama i djeci. Ovdje izgleda kao simpatičan gangsterčić s dušom, koji se brine da ne nastradaju nevine žrtve, a u zatvoru ispada kao mučenik. Bez valjanog razlika mjesecima ga muče, tuku, bacaju u samicu, maltretiraju na sve načine, a to traje čak tri (?!?) od do sada ukupno dostupnih sedam epizoda (s tim da prve dvije traju po sat i pol, a posljednjih pet po 45 minuta).
Tanko. Dosta mi je to nepovezano, radnja skače tu i tamo, Chapo svima nudi milijune i milijune dolara da ga puste i ne cinkaju, a izgleda kao najobičniji klošar u usporedbi s Pablom Escobarom. Nadam se da će u drugoj sezoni Ameri popraviti dojam koji su Meksikanci prilično zbrljali u prvoj sezoni, no pitanje je hoću li imati živaca i vremena to gledati ili ću preskočiti taj nastavak.

IMDB LINK

Primjedbe