I DON'T FEEL AT HOME AT THIS WORLD ANYMORE. (2017,SAD) - 8/10



Ovaj film pokazao se daleko zabavnijim i zanimljivijim nego što bi se možda na temelju ovog dosta depresivnog i otužnog imena dalo naslutiti. Što i ne čudi, jer je I don't feel at Home ovogodišnji pobjednik na Sundance film festivalu, a tamo je konkurencija bogami jača nego za prvog strijelca talijanske Serie B. Ovaj film scenaristički je i redateljski prvijenac relativno nepoznatog glumca Macona Blaira, koji se i ovdje pojavljuje u epizodnoj ulozi, no glavne role ipak je prepustio nekim drugim ljudima. I dobro je postupio, jer meni relativno nepoznata glumačka ekipa (izuzev Froda, odnosno inače dosta iritantnog mi Elijaha Wooda, koji ovdje čak i ne djeluje iritantno) se pokazala izvrsno posloženom u ovom nepretencioznom nezanimljivom filmiću koji otkupio Netflix. Ovaj film počinje kao poluzanimljiva crna komedija da bi se polako počeo pretvarati u pravi i napeti krimić čak pomalo u stilu Tarantina ili braće Coen.

Ekipu prilično bizarnih likova predvodi Melanie Lynskey kao depresivna njegovateljica Ruth. Njezin život djeluje prilično dosadno, jednolično i očigledno je da je ona upala u nekakvu učmalu svakodnevicu, a iz te monotonije je trgne jedna provala. Nakon što ona sva takva zbunjena i odsutna jednog dana kad ode na posao zaboravi zaključati vrata svoje kuće, to iskoriste lopovi i ukradu joj stvari. Naravno da policija svoj posao ne odradi kako treba, a Ruth odluči udružiti snage sa čudakom iz susjedstva i organizirati vlastitu istragu i potragu za ukradenim stvarim. I tu stvari postaju izuzetno zanimljive, bizarne i potpuno sulude.

Moram priznati da stvarno nisam očekivao da će ovaj film biti tako dobar, bez obzira što je zimus trijumfirao na Sundanceu. Još i prije početka festivala proučio sam ponudu i složio sam ono što bi moglo biti zanimljivo na watchlistu, a ovaj sam film očito previdio. Vjerojatno me na to naveo ovaj prilično mračan naslov koji me očito naveo na put da se tu radi o još jednoj hipsterskoj - emo kvazikomediji kakvih sam se već nagledao i rekao sam da takve filmove više ne mislim gledati. No, srećom ipak sam mu ovih dana odlučio dati priliku (ipak je pobjednik, ne) i stvarno nisam požalio. Riječ je o zabavnom, duhovitom i prilično nepredvidivom filmu, na koji vrijedi utrošiti sat i pol vremena svog života.


IMDB LINK

Primjedbe