Posljednjih godina mogli smo se nagledati bezbroj filmova o
problemima rasne nejednakosti u ne tako davnoj američkoj povijesti, a i
Marshall je jedan od takvih filmova. Thurgood Marshall važna je figura u
afroameričkoj povijesti kao jedan od najvažnijih boraca za prava crnaca
još od 30-ih godina prošlog stoljeća kad je osnovao organizaciju koja
je postojala zbog pravne pomoći crncima optuženim za razna kaznena djela
i bez prava na obranu. Bio je Marshall prvi crni pravnik koji je doveo
slučajeve na američki Vrhovni sud i pobijedio, upravo je on zaslužan što su američki
sudovi ukinuli segregacijsku odredbu da bijelci i crnci ne mogu ići na
isto sveučilište, a na kraju je postao prvi crni sudac Vrhovnog suda u
povijesti i na toj se poziciji zadržao gotovo 25 godina.
U
ovom filmu pratimo slučaj u kojem je crnac optužen za silovanje
bjelikinje (Kate Hudson), a upravo Marshall (Chadwick Boseman, sjećam ga
se kao James Browna u filmu otprije nekoliko godina) stiže u
Connecticut kako bi ga zastupao. Događa se to sve početkom 40-ih godina
kad je segregacija i dalje na snazi, a rasistički nasilnici su svuda
uokolo. Iako na prvu izgleda da optuženi Joseph Spell nije kriv za
optužbe koje mu se stavljaju na teret, i prije početka suđenja javnost
je uvjerena da je on kriv i da ga treba osuditi. Uz pomoć mladog
lokalnog pravnika židovskog porijekla Sama Friedmana, Marshall kreće u
žestoku sudsku bitku kako bi dokazao nevinost svog klijenta.
Sasvim
solidan film, koji bi vjerojatno bio još bolji da proteklih godina
nismo doslovno zatrpani filmovima o borbi afroameričke zajednice za
svoja prava i filmova o problemima s rasnom nejednakosti i segregacijom.
Ne mislim da je to nešto loše, suprotno, no jednostavno ta
hiperprodukcija takvih filmova vjerojatno čini svoje pa se baš i ne
možeš svaki mjesec kad naletiš na film takve tematike baš i
poistovjetiti s tom patnjom i tim problemima jer su ti već i više nego
dobro poznati. Naravno, razlika bi vjerojatno bila kad bi se radilo o
izvanserijskom filmu, no to ovdje nije slučaj. Marshall je korektna i
stvarno zanimljiva sudska drama Reginalda Hudlina, koji se još početkom 90-ih kao
mlad redatelj predstavio s pretežito crnačkim komedijama kao što su
Boomerang, House Party ili Great White Hype da bi se poslije prebacio na
televiziju, gdje je režirao i producirao bezbroj poznatih serija.
IMDB LINK
Primjedbe
Objavi komentar