MURDER ON THE ORIENT EXPRESS (2017,SAD) - 5/10

Nakon što je snimio filmove valjda po svim dramama koje je William Shakespeare ikad napisao, Kenneth Branagh bacio se na Agathu Christie. Po dobro prokušanom receptu, Kenneth je stao i iza kamere te je samom sebi dodijelio glavnu ulogu, onu slavnog inspektora Poirota. Čovjeka koji je kadar riješiti svaki zločin ma kako on kompliciran bio i čovjeka s brčinama kojih se ne bi postidio ni Vuk Karadžić, a bogami ni Ivan Mažuranić. Jasno da je dobri Poirot u Kennethovoj izvedbi kao od šale riješio i ovaj zločin, odnosno ubojstvo koje se odigralo u vlaku koji je vozio od Istanbula do Pariza. Nakon što u tren oka dobri Poirot na samom početku filma riješi slučaj krađe u Jeruzalemu zaputi se on put kuće, odnosno Londona.
No, negdje putem, za vrijeme već naveliko opjevane vožnje po planinskim masivima između Vinkovaca i Slavonskog Broda jedan od putnika u vlaku pronađen je ubijen. Svi ostali putnici u vlaku su pod sumnjom, kad na scenu stupa mudri inspektor Poirot i baci se u istragu. Oni koji su čitali knjigu ili gledali ranije verzije filmova ili gledali seriju vjerojatno znaju rasplet slučaja, a lako je zaključiti da sam pomalo ciničan pošto me ovaj film nije nimalo oduševio. Blago je reći da mi malo idu na živce ti rimejci rimejkova, a iskreno, nikada i nisam bio neki fan stare Agate i tog "who done it?" tipa krimića pa nastavno s tim i serija poput Poirota. Dodavši tome apsolutni izostanak originalnosti ili svježine ideja koji se pokušao sakriti vrhunskom produkcijom, specijalnim efektima i ogromnim budžetom, nisam ni očekivao da će od ovoga ispasti nešto bolje.
Bez obzira što je Branagh film nakrcao uistinu zvjezdanom glumačkom ekipom u kojoj su i Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Judi Dench, Willem Dafoe, Penelope Cruz, a tu je i onaj curetak iz novih Ratova zvijezda, nije me ovaj film fascinirao. Osim što sam se dobro nasmijao ne samo gledajući planinske masive između Vinkovaca i Slavonskog Broda, već i crnce i arape kao žandare Kraljevine Jugoslavije, koji se pojavljuju na samom kraju filma, za malo toga mogu istaknuti da je dobro, zanimljivo, duhhovito. Hajde, ipak nije to baš toliko užasno, ima i puno gorih filmova i nekako sam ga uspio odgurati do kraja, čisto da vidim tko je tu ubojica, no rezultat je bio prilično razočaravajuć, naivan i zapravo bezvezan. No, najgore od svega je što je najavljeno i snimanje novih filmova po romanima Agathe Christie s Kennethom Branaghom u ulozi režisera i Poirota, no siguran sam da ću te eventualne buduće nastavke preskočiti. Jedan ovakav film bio mi je sasvim dovoljan.

Primjedbe