Ugledni
japanski filmaš Hirokazu Koreeda za svoj je posljednji film "Manbiki
kazoku", odnosno "Shoplifters" u engleskom prijevodu,
dobio ljetos Zlatnu palmu u Cannesu, a u "The Third Murder"
("Sandome no satsujin" u originalu) donosi nam
zanimljiv sudski triler, koji je pokupio čak šest nagrada u izboru
za najbolji japanski film 2017. godine, među kojima i one za
najbolji film, režiju, scenarij, sporednu mušku i žensku ulogu te
montažu. Bilo je "Treće ubojstvo" i nominirano za
najbolji azijski film, a premijeru je imalo na festivalu u Veneciji,
gdje je bilo u konkurenciji za Zlatnog lava. U središtu priče ovdje
je 60-godišnjak koji se nalazi u istražnom zatvoru zbog optužbi za
ubojstvo. Da situcija po njega bude gora, Misumi je i sam priznao da
je ubio pa zapalio direktora tvornice iz koje je netom otpušten, na
računu mu se misteriozna našla velika svota novca, a riječ je o
čovjeku koji je već tridesetak godina bio u zatvoru zbog ubojstva.
No, njegovu obranu preuzima mladi odvjetnik kojem unatoč priznanju
Misumijeva priča ne drži vodu, već smatra da on nešto skriva i da
nekoga čuva.
Riječ je o filmu punom preokreta i u kojem
zapravo ništa nije onako kako na početku izgleda, no ono što mi je
zapravo jedino zasmetalo kod ovog filma je njegov pomalo sporovozni
tempo, što je zapravo i zajednička odlika gotovo svih modernih
japanskih filmova pa me to i nije previše iznenadilo. Zanimljivo je
kako je Koreeda na ideju za pisanje sudskog trilera došao nakon
dugih razgovora sa svojim prijateljem odvjetnikom o njegovim sudskim
iskustvima. Mora se priznati da je uspio čovjek složiti prilično
zanimljivu priču, a kako bi ona bila što uvjerljivija Koreeda je
morao ući u sudsku terminologiju. Tako je mjesecima pratio više
odvjetnika prilikom njihovih prvih ispitivanja svojih klijenata te je
bilježio način na koji oni govore i kako radi mozak ljudima čija
je zadaća pokušati izvući ljude iz naizgled bezizlaznih situacija.
To mu je iskustvo iznimno koristilo u kreiranju mladog odvjetnika
Shigemorija.
IMDB LINK
Primjedbe
Objavi komentar