POLAR (2019,SAD) - 4/10



Ovaj akcijski film snimljen prema istoimenom stripu (za koji moram priznati nikada i nisam čuo) definitivno je jedan od onih filmova koje bi u velikoj većini slučajeva zaobišao u širokom luku. Jedini razlog zašto sam se uopće i bacio na gledanje ovog nasilnog, spotovski režiranog akcića je u tome što je glavnog (anti)junaka utjelovio meni jedan od omiljenih glumaca, Danac Mads Mikkelsen. Nažalost, ni jedan od najvećih kulera u svijetu filma koji ovdje glumi plaćenog ubojicu s Mišo Kovač brkovima spremnog za mirovinu, no ti mu se planovi poremete, ne spašava "Polar". Jednostavno, i ovo je jedan od onakvih filmova kakve prezirem i zbog kojeg me moderni Hollywood užasno živcira jer ovo je samo još jedan u nizu istovjetnih bezveznih, besmislenih i potpuno bedastih filmova kakve smo već bezbroj puta mogli gledati.

To što film izgleda tipično stripovski, pomalo kao Rodriguezov / Millerov "Sin City" ne uspijeva ga ekskulpirati jer je ne samo potpuno isprazan i predvidiv, već je i nakrcan užasno iritantnim likovima, koji izgledaju kao da su ispali iz nekog crtanog filma. Posebno se to odnosi na glavnog negativca, poslodavca našeg glavnog junaka Duncana Vizle (Mikkelsen) poznatog i kao Black Kaiser. Taj tip po imenu Blut (Matt Lucas) nezamislivo je iritantan, a posebno mi ide na živce što valjda više ne postoji niti jedan sličan film u kojem negativci nisu svedeni na razinu debila. Negdje na granici između debila i kretena je i ovaj groteskni multimilijarder i vlasnik kompanije koja okuplja najelitnije plaćene ubojice na svijetu. Prvi od njih upravo je naš Vizla, koji uskoro puni 50 godina i nakon stotina ili tisuća ubijenih ljudi valjda u svim zemljama svijeta, sprema se u zasluženu mirovinu.

Osim što je sposoban ubojica, Vizla je i iznimno štedljiv čovjek te je u drugi mirovinski stup tijekom karijere očito fino isplaćivao te je uštedio nešto više od osam milijuna dolara za stare dane. Naravno da to baš neće ići tako lako jer će ga se njegov imbecilni šef odlučiti riješiti, a jasno da Vizla tom idejom i nije posebno oduševljen. Jednako koliko je iritantan Blut, toliko je bezvezna i ekipa njegovih ubojica, koja izgleda kao da je u ovaj film sletjela iz nekog drugog filma. Pokušalo se ovdje akcijske, često prilično krvave i nasilne scene povremeno razbiti i humorom, no ne pretjerano uspješno (jedna od rijetko uspjelih scena je kad Vizla kao gost predavač dođe u školu), a tu je i potpuno bizarna epizoda poznatog, a bogami i već pomalo zaboravljenog glumca Richarda Dreyfussa.

To što film izgleda izrazito spotovski zapravo uopće i ne treba čuditi pošto se režije prihvatio Šveđanin Jonas Akerlund, čovjek koji je još od kraja 80-ih snimio više od stotinu video-spotova za sve najpoznatije izvođače od Metallice, Madonne i Roxettea do Rammstein, Beyonce i Lady Gage. A negdje na pola puta između Rammsteina i Lady Gage, kao da se vizualno i smjestio ovaj slabašan film pošto imam dojam da se Akerlund nije mogao odlučiti želi li mračni akcijski stilizirani krimić u stilu "Sin Cityja" ili grotesknu burlesku. 

Primjedbe