Već
u uvodnoj sceni ove arty kombinacije horora, psihološkog trilera i
crne komedije vidimo da je glavni lik po imeu Reed (Christopher
Abbott) sve samo nego običan obiteljski čovjek. U toj se sceni on
iglom počne približavati licu svog djeteta starog tek nekoliko
mjeseci i sva je sreća da ga njegova supruga Mona (Laia Costa)
dozove i prekine u bogznakakvim bolesnim idejama. Odmah je posve
jasno kako je ovaj mladi obiteljski čovjek totalni psihopat i
sociopat, a to se dodatno potvrdi kad saznamo njegov morbidni plan.
Reed je ženi rekao da ide na poslovni put, a zapravo je isplanirao
kako će ubiti nepoznatu prostitutku. Bitno mu je samo da ona govori
engleski jezik i da je sklona sadomazohizmu kako bi je privolio na
bolesne seksualne igrice i vezivanje uslijed kojih joj planira
oduzeti život, no ništa ga neće pripremiti na prostitutku koja će
ga dopasti. Jer plavokosa Jackie (Mia Wasikowska) još je luđa od
njega i očito su se zvijezde postavile tako da se ovo dvoje potpuno
nenormalnih sociopata susretne, a tek potom situacija će postati još
luđa.
Ovaj
je film mladi američki filmaš Nicholas Pesce (podjednako bizarni
art horor "The Eyes of My Mother" otprije nekoliko godina)
snimio prema istoimenom romanu japanskog nadrealističkog pisca Ryua
Murakamija i prezimenjaka puno poznatijeg pisca Harukija. Iako
nisu rodbinski povezani, oba Murakamija danas su dva možda i
najpoznatija moderna japanska pisca, a Ryua će se možda sjetiti
fanovi japanskog filmaša Takashija Miikea. Miike je svoj možda i
najpoznatiji i najbolji film "Audition" snimio upravo prema
književnom predlošku Ryua Murakamija, a svi oni koji su gledali taj
bizarni horor, mogu pretpostaviti da je i u "Piercingu"
situacija sve samo ne normalna. Posebno kad se takvog
nadrealističnog, mračnog, čak i morbidnog štiva dokopa tip poput
Peschea.
Negdje
od polovice filma gledatelju sve manje postaje jasno što je ovdje
stvarnost, a što perverzni, izopačeni i morbidni snovi i fantazije
dvoje glavnih protagonista za koje će se na kraju ispostaviti da
jedno drugom pašu i više nego savršeno. Imao je ovaj potpuno
bizarni modernistički horor premijeru na Sundance film
festivalu 2018. godine, a najveći problem ovog filma je što
nažalost ne prelazi iz puke artističke provokacije u neku
smisleniju cjelinu. "Piercing" se pokazao na kraju gotovo
kao tipični modernistički horor u kojem su vizualnost, provokacija,
poigravanje s glazbom (trenutak kad se Reed i Jackie upoznaju
popraćen je poznatim Goblinovim scoreom iz Argentove "Suspirije")
i uznemiravanje publike puno važniji od same priče. U
svakom slučaju bizaran, kinky film koji bi se mogao svidjeti onima
koji vole nešto neobičniji filmski izričaj.
IMDB LINK
Primjedbe
Objavi komentar