Richard Stanley kultni status je stekao prvo
krajem 80-ih režiranjem video spotova, a potom se prebacio i na film te je
sljedbeništvo u prvoj polovici devedesetih povećao s nekoliko indie SF-ova i
horora. Vrhunac karijere ovog Južnoafrikanca koji je studirao antropologiju i
izravni je potomak slavnog britanskog istraživača Henryja Mortona Stanleyja
trebala je biti filmska adaptacija legendarnog romana H. G. Wellsa
"Tajanstveni otok dr. Moreau". No, samo nekoliko dana nakon početka
snimanja Stanley se sukobio ne samo s producentima, već je ušao u konflikte s
dvije glavne zvijezde, Valom Kilmerom i Marlonom Brandom te je potjeran iz produkcije. Režije
se potom primio veteran John Frankheimer, film je bio potpuna katastrofa i na
kino blagajnama, a i kritika ga je pokopala.
Zbog svog teškog karaktera, svojeglavosti,
tvrdoglavosti i očite nevoljkosti za kompromise s producentima, Stanley si je
za sva vremena zatvorio vrata Hollywooda, a trebalo je proći više od 20 godina
da se konačno primi snimanja nekog novog dugometražnog igranog filma. Kako je
još od djetinjstva bio veliki fan vjerojatno najboljeg pisca horora svih
vremena H. P. Lovecrafta, Stanleyjeva životna misija bila je snimiti film po
nekom od njegovih priča, a odluka je bila da će to biti kratka priča
"Color out of Space". SF / horor priču Lovecraft je smjestio u
dvadesete, kada je i živio, a Stanley ju je odlučio prilagoditi i smjestiti u
sadašnjost i to na izoliranu farmu u kojoj živi obitelj Gardner. Otac obitelji
Gardner je Nathan (Nicolas Cage u još jednoj ulozi gdje su do izražaja mogli
doći njegova osebujna pojava i njegov osebujni glumački stil), koji je s
obitelji preselio iz grada u izoliranu farmu u šumi te se ondje posvetio uzgoju
paradajza i alpaka.
Osnovni razlog zašto su Gardneri preselili
ondje je bolest njegove žene Therese (Joely Richardson), financijašice koja
zapravo i jedina privređuje u ovoj obitelji i koja boluje od raka. Tu je i
njihova kćer tinejdžerica Lavinia, djevojka opsjednuta magijom i ritualima
kojima pokušava povratiti majčino zdravlje, kao i mlađi sin Jack, prilično
introvertni klinac koji uopće nema prijatelja i druži se jedino s obiteljskim
psom Samom. I dok se navikava ova obitelj na novo okruženje i bori se s bolesti
majke koja u ovom slučaju drži ne tri, već sva četiri kuta kuće, počet će se
ondje događati čudne stvari. Sve će krenuti kada upravo na njihovo imanje padne
neobični meteorit ružičaste boje, a vrlo brzo će se pokazati da bi ono što je
stiglo s meteoritom moglo imati apokaliptične posljedice ne samo na ovu
obitelj, već i na cijeli svijet.
S obzirom da je za glavnu ulogu Stanley odabrao Cagea,
jasno da možemo tu očekivati njegova standardna farsična kreveljenja i
divljanja, a ovo je jedna od onih uloga u kojoj si je mogao dati oduška i u
kojoj ludi Nicolas čak i funkcionira. Na kraju se ovaj otkačeni miks svemirskog
SF-a, koji će postupno prerasti u ludi body horor smjestio negdje na pola puta
između vizualno upečatljivog, stiliziranog artističkog filma i tipičnog
pulpovskog horora snimljenog u B produkciji. Sasvim korektno je uspio Stanley
čak i uhvatiti Lovecraftov duh i prilagoditi ga u moderno vrijeme, a iako sa
svakom minutom filma ova priča postaje sve luđa, bizarnija i brutalnija, uspio
je Stanley fino balansirati i između klasičnog horora i pomalo
egzistencijalističke priče o opstanku. Iako je "Color Out of Space"
daleko od savršenog filma, bio je ovo jedan ludi i zabavni ringišpil u
ružičastim tonovima s kojim bi fanovi horora mogli biti zadovoljni. Ipak,
najbolja vijest je da se kreativni luđak poput Stanleyja odlučio vratiti filmu
i ovo bi trebao biti tek prvi dio buduće trilogije snimljene po Lovecraftovim
djelima.
Primjedbe
Objavi komentar