Jurij Bikov se proteklih godina filmovima kao
što su "Major", "Durak" ili "Zavod" predstavio
kao možda i vodeći majstor žanrovskog filma u Rusiji, a u istom tonu i sa
sličnim temama nastavlja se on baviti i u svom (barem za sada) posljednjem
filmu. "Storozh" ili "Čuvar" još jedna je tipična priča iz
ruske posttranzicijske svakodnevice, a osim što je napisao scenarij za ovu
kombinaciju trilera i drame te je režirao, odlučio je Bikov sam i odigrati
glavnu ulogu. I nije to nepoznat teren za njega jer se ispred kamera predstavio
već i u prvom filmu s kojim je skrenuo pažnju na sebe, "Majoru"
odnosno trileru / drami o policijskom inspektoru koji je izazvao prometnu
nesreću, a potom odlučio sve zataškati. Korpulentni, krupni i naizgled grubi
Bikov ovaj puta je čuvar napuštenog sanatorija, samotnjak koji je samovoljno
završio u potpunoj izolaciji, čiji će se život promijeniti nakon što ondje bane
dvoje njemu nepoznatih ljudi.
Stas i Vera su par koji je u bijegu i koji je
stalno u svađi i Vladu će vrlo brzo postati jasno da se oni skrivaju od nekoga,
a napušteno i izolirano zdanje poput tipičnog socijalističkog sanatorija,
učinit će im se kao savršena lokacija. Događa se sve ovo usred zime i sve je
prekriveno gustim snijegom tako da je pristup sanatoriju još dodatno otežan, a
ispostavit će se nakon nekog vremena da nisu samo Stas i Vera oni koji nešto
skrivaju, već i Vlad ima neke mračne tajne i razloge zbog kojih je uopće
završio na ovom pustom, hladnom i jezivom mjestu. Iako je prva asocijacija na
pusta ogromna zdanja prekrivena snijegom u zimskim razdobljima i nekoliko ljudi
zarobljenih ondje, zasigurno "The Shining" Stephena Kinga / Stanleyja
Kubricka, ipak će se ova priča razviti u posve drukčijem smjeru.
Poznavajući dosadašnji Bikovljev rad, to
zapravo i ne čudi i bilo bi potpuno iznenađenje (vjerojatno i razočaranje) da
se odlučio ovaj majstor realističnih drama o ruskoj svakodnevici na taj stereotipni način obraditi temu. Odlučio se Bikov i ovaj put držati poznatog terena i poznatih
tema, kriminala, korupcije, dekadencije ruskog društva, posvemašnjeg nasilja i
divljaštva koje sve okružuje. Da je ova ekipa u sličnim problemima kao i ekipa
u dobrom dijelu njegovih prijašnjih filmova, ali i ostalih filmova koje snimaju
ostali autori iz Rusije koji se također često dotiču sličnih tema, shvatit ćemo
kad se ispostavi da Vera i Stas kod sebe imaju lijepu količinu novca. Iako je
"Storozh" ipak za nijansu slabiji od njegovih prethodnih filmova,
svejedno je Bikov nastavio snimati filmove na visokom nivou i definitivno je on
i dalje autor vrijedan gledanja.
Primjedbe
Objavi komentar