DESLEMBRO (2018,BRA) - 6,5/10


 

Brazilka Flavia Castro predstavila se u sekciji Horizonti festivala u Veneciji ovom pomalo i autobiografskom dramom koja nas vodi u 1979. godinu. Baš kao i glavna protagonistica njenog dugometražnog igranog debija (snimila je do sada Castro dva dokumentarca), Joana (mlada Jeanne Bolder), svoju mladost je Castro provela u egzilu da bi se kasnije vratila u zemlju svojih roditelja koju zapravo uopće ne poznaje i ne razumije. Njezin otac je bio novinar koji je nestao, a potom je vjerojatno ubijen pod sumnjivim okolnostima. S druge strane, Joana je do svoje 16. godine živjela u Parizu, s mamom brazilskom disidenticom, očuhom čileanskim disidentom te dva mlađa polubrata. Oca nikada nije upoznala jer je on nestao dok je ona još imala godinu ili dvije za vrijeme kad je vojna hunta državnim udarom preuzela vlast i odlučila se obračunati s neistomišljenicima.

Iako nikad nisu saznali gdje je i kako Joanin otac, koji se i dalje smatra nestalim, skončao, svima je jasno da je on ubijen i vjerojatno bačen u neku masovnu grobnicu. Joana baš i nije oduševljena idejom povratka u Brazil jer Pariz je njezin dom, ondje su joj svi prijatelji, no nakon što je proglašena amnestija za sve disidente, njena majka je uporna u povratku u Južnu Ameriku. Tek u Rio de Janeiru će se Joana silom prilika morati suočiti s obiteljskom poviješću i realitetom nestanka svog oca. "Deslembro" ili "Unremeber" moglo bi se opisati i kao stilizirani, senzibilni coming-of-age u svojoj, a zapravo potpuno tuđoj zemlji koju 16-godišnjakinja zapravo uopće ne poznaje. Očeva sudbina počet će tako potpuno proganjati Joanu i tek po povratku u Brazil ona će odlučiti saznati ne samo što se s njim dogodilo, već i tko je on zapravo bio.

Dok Brazil na svom putu do redemokratizacije za Joaninu majku možda djeluje kao izazovno mjesto za novi život, brazilska kultura i životni stil za Joanu je nešto potpuno novo, strano. Za Brazil je ona do jučer znala samo iz priča o otmicama, političkim ubojstvima, diktaturi, no polako će početi shvaćati da Brazil ipak nije samo to. Morat će ova djevojka ponovno početi izgrađivati vlastiti identitet i snalaziti se u posve novim okolnostima jer iako se država ponovno počela demokratizirati, neće to biti tako jednostavni proces i svi oni iz disidentskih obitelji i dalje su obilježeni kao komunjare, buntovnici i sličnim epitetima. "Deslembro" je istovremeno i intimna coming-of-age priča, ali i univerzalna priča o društvu s još uvijek otvorenim ranama.

IMDB LINK 

Primjedbe