THE WOMAN IN THE WINDOW (2021,SAD) - 5/10


 

Varijacija na temu Hitchcockovog "Prozora u dvorište" (iako ima tu još nekih utjecaja Hičovih filmova, čini mi se), njegovog sunarodnjaka Joea Wrighta (Pride and Prejudice, Atonement, Darkest Hour) pokazala se kao priličan promašaj i kao film bez glave i repa. Priča koja se cijelo vrijeme gradila u hičkokovskom stilu u završnici je izgledala kao da je čovjeka koji je sve do tada režirao potjerao Brian De Palma iz pulpovske faze (Dressed to Kill, Body Double) i završio finalne kadrove. I prije toga cijela ova priča počela se gubiti iako je na prvu "The Woman in the Window" dosta obećavao. Korektan redatelj, scenarist Tracy Letts (August: Osage County, Killer Joe) koji itekako zna stvoriti dramsku napetost među likovima. Tim više jer je predložak bio roman koji je bio bestseler. Tu je i odlični direktor fotografije kao što je Francuz Bruno Delbonell (Inside Llewyn Davis, Very Long Engagement, Amelie, Darkest Hour).

Da ne govorim o glumačkoj ekipi koju predvodi Amy Adams, a tu su i Gary Oldman, Anthony Mackie, Julianne Moore i Jennifer Jason Leigh. No, što to vrijedi kada je konačno proizvod na kraju dosta tanak, posve neživotan i neuvjerljiv. U tradiciji filmova koje je Hitchcock započeo sa svojim legendarnim "Rear Window" tako i ovdje imamo protagonista ili bolje rečeno protagonisticu koja ne izlazi iz stana i promatra što se događa u susjednoj zgradi. Ta "promatračica" je psihijatrica Anna Fox (Adams) koja pati od depresije, ali i agorafobije. Ne izlazi ona uopće iz velebne kućerine na nekoliko katova u elitnom dijelu Bostona, šopa se antidepresivima i vinom, a ubrzo ćemo saznati da je takva postala nakon razlaza s mužem (Mackie) kojem je pripala njihova kćer.

U stan preko puta upravo se doselila nova obitelj, a nakon što upozna sina Ethana pa zatim i mamu Jane (Moore), Anna će kroz prozor vidjeti kako tata Alistair (Oldman) ubija svoju ženu. No, vrlo brzo će se ispostaviti da je mama ne samo živa, već je ona posve druga osoba od one koju je Anna upoznala (Leigh) i svi će početi sumnjati u njeno mentalno zdravlje. Svi će pretpostavljati da Anna ima deluzije, paranoju, a da ne zaboravim, tu je i njen podstanar David (Wyatt Russell) koji također djeluje dosta sumnjivo. Naravno da će Anna, baš kao Stewartov Jeff Jefferies u "Rear Window" početi sama istraživati ovaj slučaj i to iz svog stana s tim da je njen lik više nalik na lik Madeleine koju je u još jednom HItchockovom klasiku, "Vertigu" utjelovila Kim Novak, nego na Lisu Grace Kelly iz "Prozora".

Zajedno s Annom i gledatelj će vrlo brzo postati potpuno zbunjen i do samog kraja neće nam biti jasno umišlja li to sve ona doista ili se zaista u njenom susjedstvu dogodio zločin. Na kraju, završnica priče koja ionako nije bila posebno inventivna i intrigantna, pokazala se potpuno banalnom čak i bedastom tako da mi je finale bio više smiješan nego strašan. Puno se pisalo da je film od početka imao velikih produkcijskih problema i da je pred publiku stigao s godinu i pol zakašnjenja i nakon dodatne montaže i sličnih kemijanja nakon što testno prikazivanje u ljeto 2019. godine baš i nije oduševilo probnu publiku. Verzija koja je na kraju umjesto u kinima završila direktno na Netflixu pokazala se kao prilično razočaranje i triler koji nije uspjela izvući ni nadahnuta gluma standardno dobre Amy Adams. 

IMDB LINK 

Primjedbe