MONEYBOYS (2021,TVN) - 6,5/10


 

Ne zove se prostitucija bez vraga najstarijom profesijom na svijetu, a osim pripadnica nježnijeg spola, tim "zvanjem", bit će, otkako su ljudi promilili kuglom zemaljskom, okušali su se i brojni muškići. "Muška kurva" jedino je valjda zvanje ozloglašenije od "ženske kurve", a upravo tim putem krenut će glavni protagonist ove stilizirane tajvanske romantične drame premijerno prikazane u sekciji Drukčiji pogled festivala u Cannesu. Bio je "Moneboys" i prvi dugometražni film za scenarista i redatelja C. B. Yia, a mladi junak Fei tek je počeo raditi kao žigolo u gradu na jugu Kine iako je film snimljen u tajvanskoj produkciji.

Stigao je on ondje sa sela, a i dalje on novac šalje obitelji koja se puno ne buni kad pare treba pokupiti, no kada se susjedi počnu raspitivati o njegovom načinu života, to je onda druga priča. Feijev uzor je nešto stariji i iskusniji mladić Xialoai koji se već neko vrijeme bavi tim poslom, a prva dionica filma zapravo završava šokantno, brutalnim premlaćivanjem Feijevog ljubavnika dok ga je pokušavao zaštititi. Vratit će se potom Fei kući na selo, na otočić na koji se može stići samo skelom, kako bi se oprostio s djedom koji je umro, a doći će tada do konačnog razlaza s obitelji kada mu oni počnu postavljati pitanja čime se on to bavi.

To će značiti i Feijev povratak zanatu kojeg je već izučio, a za njim će krenuti i nešto mlađi Long iz njegovog sela. Ubrzo će Fei za Longa postati ono što je njemu predstavljao Xiaolai, a situacija će se dodatno zakomplicirati kada se u Feijevom životu pojavi upravo Xiaolai. Bio je "Moneyboys" ujedno i solidna socijalna drama jer shvaćamo od čega je to Fei pogledao sa sela i kakvog to predodređenog života gdje nije mogao biti ono što zapravo jest. Za njega odluka hoće li raditi po 16 sati dnevno u tvornici ili guženje s neznancima za puno veće pare, ali i život u vječnom skrivanju ne samo od predrasuda i prijezira okoline, već i od policije, uopće nije bila teška. Bio je to jedan od onih visokoestetiziranih filmova snimljenih s pun stila i mjere, kvalitetnom kamerom Francuza Jean-Louisa Vialarda koja uspijeva dodatno približiti protagonistove emocije, razmišljanja i ono što ga pogoni. Film je to i dosta sporog tempa koji se na empatičan i humanistički način pokušava baviti ne samo homoseksualizma u modernoj Kini, već i muške prostitucije.

IMDB LINK 

Primjedbe