Krvna osveta i dalje je za mnoge prva asocijacija na Korziku, otok u Sredozemnom moru koji je dio Francuske. Korzika je ujedno i otok koji se kulturalno prilično razlikuje od kontinentalnog dijela Francuske, a sve donedavno ondje su aktivni bili i paramilitarni separatisti koji su se borili za samostalnost od Francuske. Tamošnja situacija bila je vrlo slična u Baskiji s ETA-om i teroristički napadi nisu bili rijetkost, a kada se na sve to nadoveže i činjenica da je Korzika poznata po kriminalnim klanovima, tada je lako za pretpostaviti da je situacija ondje itekako uzavrela. I vodi nas korzikanski filmaš Julien Colonna u "Kraljevstvu", svom izvanrednom debitantskom dugometražnom filmu, na Korziku 1995. godine kada je ta napetost na vrhuncu.
Brutalan je to film koji možda i najpreciznije i najbolje prikazuje na koji način funkcionira na Korzici krvna osveta, a shvatit ćemo da je to nešto što traje generacijama i nešto što ne poznaje kraj. I sve to je ispričano iz perspektive 15-godišnje Leise (sjajna debitantica Ghjuvanna Benedetti), tinejdžerice čiji će se ljetni planovi iznenada promijeniti. I dok će jednog dana cijela njena ekipa završiti na plaži, Leisu će tetka samo zamoliti da joj pomogne oko nečega i odvesti je u nepoznatom pravcu. Ondje će je pokupiti motorist i odvesti na tajnu lokaciju gdje se skriva njezin otac Pierre - Paul Savelli (karizmatični Saveriu Santucci) okružen s podosta podjednako zabrinutih ljudi. Iako Colonna odmah ne baca karte na stol, već tada pretpostavljamo (i to točno) da je stari istaknuti član jednog od famoznih korzikanskih kriminalnih klanova.
Kako će vrijeme prolaziti, tako će i znatiželjna djevojka polako shvaćati o čemu se tu radi i tko je zapravo njezin otac. Stalno se tamo gledaju vijesti kojima prevladavaju izvještaji o bombaškim napadima, atentatima, krvavim obračunima zavađenih klanova, sve dok Lesia ne shvati da je taj enigmatični mafijaški boss kojeg policija traži već gotovo pet godina, zapravo njen otac. I sjajno Colonna gradi priču "Kraljevstva" jer djeluje to nevjerojatno uvjerljivo snimljenom kamerom iz ruke na sjajnim lokacijama i nepoznatim glumcima koji djeluju tako autentično.
Leisa je istovremeno znatiželjna, uplašena i zbunjena jer sve to pratimo iz njene perspektive dok ona polako shvaća što se oko nje događa i tko je zapravo njezin otac. Možda Pierre-Paul je svojevrsni kralj svog klana i moćna figura kriminalnog podzemlja, no kakvo je to zapravo kraljevstvo kada je kralj osuđen na bježanje i skrivanje, a takva očito sudbina čeka i Leisu ako odluči ostati uz oca. Istovremeno je "Le royaume" i mračni i uvjerljivi krimi - triler o korzikanskom kriminalnom podzemlju tog vremena, ali i intimna drama o odnosu oca i kćeri. Premda Leisa shvaća opasnost, ona želi ostati uz oca kojeg prethodno nije vidjela godinama i živjela je ona s daljnjom rodbinom nakon smrti majke.
Pierre-Paul je također svjestan opasnosti, ali i činjenice da njegova osvetnička misija još nije gotova, kao i da će Lesia kao njegovo jedino dijete biti ta koja će je nastaviti nakon njegove izvjesne smrti. I dok će se opasnosti bližiti i sve više ljudi iz Pierre-Paulovog kruga će ginuti, Lesia je čvrsto odlučila ostati uz oca. A premda će on učiniti sve da je zaštiti koliko može, svjestan je da je to jako teško izvedivo i da je ona uz njega u velikoj opasnosti. Snimio je Colonna pravo malo potpuno neočekivano čudo od filma, sjajnu kombinaciju trilera i drame koju nose i sjajne glumačke izvedbe, a jedan od najjačih aduta je upravo ta autentičnost i uvjerljivost.
Primjedbe
Objavi komentar