Washington Post je vjerojatno "najopjevanija" tiskovina u američkom filmu i popularnoj kulturi općenito, a kako i ne bi kad su to jedine novine koje se mogu pohvaliti da je zahvaljujući njihovom istraživačkom radu jedan američki predsjednik morao odstupiti. Riječ je o Richardu Nixonu, i dalje jedinom opozvanom predsjedniku u povijesti Amerike i to nakon afere Watergate koju su otkrili novinari Posta Bob Woodward i Carl Berntesin. I prije toga je Post ljutnju američkog političkog establishmenta izazvao objavljivanjem tajnih dokumenata poznatih kao "Pentagon Papers" u kojima se pokazivala umiješanost Amerike u unutarnja pitanja Vijetnama još od kraja II svjetskog rata.
A svo to vrijeme nakladnica tih novina bila je jedna žena, Katharine Graham koju recimo uopće i ne vidimo u legendarnom filmu "Svi predsjednikovi ljudi", a njena uloga zasigurno je bila ključna u svemu tome. U biografskom dokumentarcu o toj velikoj i važnoj ženi saznajemo kako je ona zapravo potpuno slučajno postala vlasnica Washington Posta, a sjajno ovaj dokumentarac kontekstualizira vrijeme i po pitanju toga što je Graham bila tada jedina žena u svijetu muškaraca. Premda "Becoming Katharine Graham" govori uglavnom o događajima otprije pedeset godina pa i više, riječ je o iznimno važnom i relevantnom dokumentarcu jer vidimo koliko to sličnosti ima s današnjim vremenom. I koliko su takvi hrabri, beskompromisni mediji važni za slobodu jer vidjet ćemo ovdje pod kakvim su pritiscima tada bili Graham i njena ekipa u Washington Postu.
Doslovno su oni bili sami protiv svih tada početkom sedamdesetih nakon što su počeli objavljivati priču koja se kasnije pretvorila u Watergate jer niti jedan medij nije prenosio njihove priče iako su one, pokazat će se uskoro, bile iznimno važne. Čut ćemo ovdje i deklasificirane razgovore između Nixona i njegovih najbližih suradnika koji su na sve načine pritiskali Graham da popusti, a njihov je vokabular bio vulgaran da ga se ne posramili Trump i njegova žgadija. Graham, urednik Bob Bradlee i svi u Postu bili su tada okarakterizirani kao nacionalni izdajnici, lažovi, mrzitelji svega američkog, a i takvi prefiksi su jako dobro poznati i u današnjem vremenu.
Radnju filma je autorski dvojac George i Teddy Kunhart postavio linearno i krećemo tu zapravo od početaka života protagonistice. Rodila se Katharine Kay Graham u bogatoj obitelji i njen otac financijaš Eugene Meyer je kupio Washington Post na aukciji 1933. godine kada su novine završile u bankrotu. Pedesetih je stari Meyer vlasništvo nad Postom prenio na Kayinog muža Phila Grahama, a ona je tada praktički postala kućanica iako je i sama u mladosti radila kao novinarka. No, nakon obiteljske tragedije ona je odlučila preuzeti ulogu nakladnika, a bila je tada vjerojatno jedina žena u Americi koja se time bavi. Unatoč pritiscima i udarcima sa svih strana, uspjela je ona u tom prevratnom razdoblju kraja šezdesetih i sedamdesetih od novina koje su više bile lokalnog karaktera i utjecaja stvoriti vjerojatno najvažnije i najrelevantnije novine svih vremena. Sjajan dokumentarac koji pokazuje koliko je važan integritet i sjajan je to podsjetnik na vrijeme kada se činilo da se svijet može mijenjati na bolje.
Primjedbe
Objavi komentar