I ovo je jedan od onih horora koji je imao u
startu dosta potencijala, no sve se to nekako razvodnilo i pretvorilo u
prosječnu trešeriju koja nas vodi na ulice najvećeg brazilskog grada, Sao Paula.
Stenio je tehničar u tamošnjoj mrtvačnici i radi on isključivo noćne smjene, a
posla u gradu koji broji više od 12 milijuna stanovnika jasno da ima
preko glave. Leševi u mrtvačnicu dolaze kao na tekućoj vrpci, ima tu huligana
izbodenih nožem nakon gradskog derbija između Corinthiansa i Palmeirasa, žrtava
obračuna uličnih bandi, ma nema čega nema. No, Stenio ima jednu posebnu
sposobnost za koju ne zna nitko od njegovih kolega iz mrtvačnice, a to je
sposobnost komunikacije s mrtvima koji mu stižu svake noći.
I tako on svake noći ugodno ćaska s mrtvima,
koji mu iznose svoje tajne, a jedan od njih će mu izlanuti i kako ga supruga
vara s vlasnikom lokalne pekare. Ta će spoznaja početi potpuno proganjati
Stenija i on će zahvaljujući onome što mu je ispripovijedao jedan drugi leš,
inače friško ubijeni član bande iz favele, angažirati bandite kako bi ubili
ženinog ljubavnika. No, krvoločni bandiderosi će uz ljubavnika smaknuti i
Steniovu gospođu, a uz to će se i ispostaviti da tajne mrtvaca mogu biti jako
opasne i da ih nije mudro dalje širiti. Lako je za pretpostaviti da će mu na
radno mjesto stići i njegova voljena ženica koje se ni mrtve neće tako lako
riješiti i bacit će se ona u proganjanje i Stenia i njihove djece.
S obzirom da se dobar dio ovog filma odvija u
mrtvačnici, lako je za naslutiti da je cijela ova priča i više nego morbidna,
mračna, nelagodna. Cijelo vrijeme bit ćemo u dvojbi da li to Stenio doista može
komunicirati s mrtvima ili je samo pukao k'o kokica, a granice između
stvarnosti, fantazije i najgorih noćnih mora će se sve više gubiti kako će
odmicati ovaj predugački horor. Djeluje sve to trashy, groteskno, doduše i
jezivo, a vizualno prilično amaterski tako da me ova priča, ali i izvedba
podsjetila na horore B ili C produkcije kakvi su se u Americi snimali
osamdesetih. Pokušao je mladi brazilski filmaš Dennison Ramalho, kojem je nakon
nekoliko kratkih filmova i sudjelovanja u horor antologiji "Abeceda smrti
2" otprije nekoliko godina, bio i debitantski dugometražni uradak, izvesti nešto upečatljivo, no neće
se "The Nightshifter" ili "Morto Nao Fala" kako se naziva u
originalu, pamtiti posebno dugo.
Primjedbe
Objavi komentar