Daniel Jones (Adam Driver) analitičar je kojeg
je američka senatorica Dianne Feinstein (Annette Bening) angažirala kako bi
vodio istragu oko nestanka snimki u kojima je evidentirano kako je CIA "ispitivala" osumnjičenike za terorizam zbog sumnje da su se
koristile metode protivne ženevskoj konvenciji i koje su podrazumijevale
neljudsku torturu. Neće trebati proći puno vremena kako će Jones i njegov tim
započeti s drugom, još opsežnijom istragom pošto se pokazalo da tu ima puno,
puno toga skrivenog. Istraga koja će se protegnuti na nekoliko godina i u kojoj
će Jones i njegova malena ekipa morati detaljno proučiti na milijune stranica
materijala CIA-e, na sve
načine pokušavat će se opstruirati i s raznih strana ovoj istražiteljskoj ekipi
onemogućavat će se uvid u stvarne dokaze, a paralelno s ovom istragom, pratit
ćemo i situaciju nakon 11. rujna 2001. godine i napada Al-Qaide na Twin
Towerse.
Vidjet ćemo kako su iz samog vrha američke vlasti
i iz vrha CIA-e
odobrene metode koje su podrazumijevale famozni waterboarding i slične
čudovišne postupke. Malo, pomalo klupko će se raspetljavati, Jonesu i njegovoj
ekipi postajat će sve jasnije da je situacija još daleko ozbiljnija i opasnija
od onoga što su u početku mogli i zamisliti. Dokazi će nestajati,
istražiteljski tim naći će se u velikoj opasnosti jer ne samo da su i sami
svjesni što bi se moglo dogoditi ukoliko sve što su otkrili izađe u javnost,
već i koliko su njihovi životi ugroženi ako nastave kopati. I ovo je jedan od
onih političkih trilera / drama koji se bavi jednom od onih mračnih epizoda iz
novije američke povijesti odnosno za vrijeme vladavine predsjednika Busha
mlađeg i ratobornih jastrebova iz njegovog okruženja, ali i jedan od onih
filmova u stilu "Svih predsjednikovih ljudi" ili
"Spotlighta" u kojem je pojedinac ili manja skupina ljudi odlučila
riskirati i vlastiti život kako bi javnosti otkrili mračne tajne visoke
politike.
Vjerojatno se svi dobro sjećaju šokantnih
fotografija i snimki iz Guantanama ili Abu Ghraiba u kojima su američki vojnici
i obavještajci mučili tipove za koje su pretpostavljali da su teroristi, a
kasnije se pokazalo da je dobar dio tih nesretnika pokupljen nasumično i da
nisu zapravo imali nikakve veze s Bin Ladenom i Al Qaidom. Vidimo ovdje kako se
psihologija može iskoristiti i kao moćno oružje, a što je najstrašnije od
svega, niti jednom od tih tipova nad kojima su primijenjene te užasavajuće
metode kasnije se nije moglo suditi jer su mučeni. Scenarija i režije "The
Reporta" prihvatio se dugogodišnji scenaristički suradnik poznatog
američkog filmaša Stevena Soderbergha (Informant!, Contagion, Side Effects, The
Laundromat). Zato i ne treba čuditi što je "The Report" snimljen u
tipičnom soderbergovskom, temeljitom, didaktičkom, angažiranom, preciznom stilu
(Burnsu je ovo bio dugometražni redateljski debi, do sada je režirao tek neke
kratke filmove i dokumentarce i pojedine epizode serija).
Iako je riječ o vrlo osjetljivoj temi i onaj
koji se odluči baviti ovakvim pričama u startu riskira da ga se proglasi
nekakvim izdajnikom ili kako sve već ne nazivaju one koji na vidjelo iznose
neugodne epizode iz visoke državne politike i obavještajnih krugova svoje zemlje, "The
Report" definitivno spada u krug važnih filmova i priča bitnih za nešto
bolje razumijevanje svijeta u kojem živimo. No, nije samo važnost priče ono što
izdiže ovaj film iznad prosjeka, već je ovo jedan od onih filmova kakve ću
uvijek pogledati. "The Report" je precizno i koncizno napisan,
provokativan, na trenutke zbilja uznemirujuć i šokantan, ponajviše zato jer je
jasno da je sve to istina i da se sve to događalo, uzbudljiv i napet film s
vrsnom glumačkom ekipom koju predvodi mladi Driver, čovjek koji se izvanrednim
izborom uloga u zadnjih nekoliko godina definitivno prometnuo u jednog od
vodećih američkih glumaca svoje generacije.
Primjedbe
Objavi komentar