Kineski filmaš Diao Yinan proslavio se 2014.
godine kada je njegova mračna krimi drama / triler "Black Coal, Thin
Ice" pomalo iznenađujuće trijumfirala na festivalu u Berlinu i donijela mu
Zlatnog medvjeda. Yinan se vratio s još jednom mračnom pričom, misterioznim,
stiliziranim, blještavim i vizualno upečatljivim neo-noirom "The Wild
Goose Lake" koja se stilski potpuno nastavlja na njegov prethodni film, a
premijerno je ovaj film prikazan u službenoj konkurenciji Cannesa 2019. godine.
Ovaj puta Yinan se u Kinu vratio praznih ruku s Azurne obale, no svejedno se
radi o još jednom iznimno zanimljivom ostvarenju koje stiže iz Kine, koje mu je
donijelo nagradu za najboljeg režisera udruženja azijskih filmskih kritičara.
I ovaj misteriozan i neobičan neo-noir odiše
nekom čudnom, ali očaravajućom poetikom, fotografija je fantastična, a Yinan se
još jednom potvrdio kao nevjerojatno talentiran redatelj. U središtu priče
ovdje je Zhou Zenong (Hu Ge), kriminalac koji je upravo ubio policajca te je
njegova glava ucijenjena na 300 tisuća yuana, a za petama su mu ne samo
policajci, već i valjda svi kriminalci iz u posljednje vrijeme svima poznatog
grada Wuhana, u čijoj se okolici odvija radnja. Ubojicu u bijegu će tijekom
kišne noći skrivenog na stanici pronaći misteriozna mlada djevojka egzotičnog
izgleda Liu Aiai (Kwei Lun-Mei iz "Black Coal, Thin Ice"),
prostitutka koju su gangsteri angažirali da pronađe Zhoua i dovede im ga.
Cijeli grad je pod pravom policijskom opsadom, i policija i kriminalci
pokušavaju ući u trag Zhouovoj ženi vjerujući da će joj se on javiti, a mreža
polako kao da se steže oko ovog čovjeka u bijegu. Svi mu pokušavajući ući u
trag nadajući se nagradi, a i sam Zhou polako počinje shvaćati da mu nema spasa
i pokušat će barem namjestiti da nagradu pokupi njegova žena.
Baš kao u svakom pravom noiru i neo-noiru,
dobar dio priče ovdje saznajemo kroz flashbackove, a imamo ovdje i pregršt stilizirane
akcije snimljene s nevjerojatnim stilom. Kako spada "The Wild Goose
Lake" među one filmove kojima su na prvom mjestu stil i vizualnost pa tek
potom naracija, jasno da imamo ovdje neke zaista fascinantne scene. Poput one u
kojoj vidimo pravu konvenciju kriminalaca kojima jedan od zapovjednika
objašnjava kako ukrasti motor, a što će se ubrzo pretvoriti u nasilni obračun
oko kome će pripasti plijen iz kojeg kvarta. Ima tu još pregršt zaista
nevjerojatnih scena, maestralno režiranih i snimljenih, kojima se Yinan pomalo
iskupljuje za prilično kaotičnu priču koju je povremeno dosta teško pohvatati, no
svejedno je "The Wild Goose Lake" bio impresivan film snimljen
upečatljivim stilom.
Primjedbe
Objavi komentar