THE WILD GOOSE LAKE (2019,CHN) - 8/10



Kineski filmaš Diao Yinan proslavio se 2014. godine kada je njegova mračna krimi drama / triler "Black Coal, Thin Ice" pomalo iznenađujuće trijumfirala na festivalu u Berlinu i donijela mu Zlatnog medvjeda. Yinan se vratio s još jednom mračnom pričom, misterioznim, stiliziranim, blještavim i vizualno upečatljivim neo-noirom "The Wild Goose Lake" koja se stilski potpuno nastavlja na njegov prethodni film, a premijerno je ovaj film prikazan u službenoj konkurenciji Cannesa 2019. godine. Ovaj puta Yinan se u Kinu vratio praznih ruku s Azurne obale, no svejedno se radi o još jednom iznimno zanimljivom ostvarenju koje stiže iz Kine, koje mu je donijelo nagradu za najboljeg režisera udruženja azijskih filmskih kritičara.

I ovaj misteriozan i neobičan neo-noir odiše nekom čudnom, ali očaravajućom poetikom, fotografija je fantastična, a Yinan se još jednom potvrdio kao nevjerojatno talentiran redatelj. U središtu priče ovdje je Zhou Zenong (Hu Ge), kriminalac koji je upravo ubio policajca te je njegova glava ucijenjena na 300 tisuća yuana, a za petama su mu ne samo policajci, već i valjda svi kriminalci iz u posljednje vrijeme svima poznatog grada Wuhana, u čijoj se okolici odvija radnja. Ubojicu u bijegu će tijekom kišne noći skrivenog na stanici pronaći misteriozna mlada djevojka egzotičnog izgleda Liu Aiai (Kwei Lun-Mei iz "Black Coal, Thin Ice"), prostitutka koju su gangsteri angažirali da pronađe Zhoua i dovede im ga. Cijeli grad je pod pravom policijskom opsadom, i policija i kriminalci pokušavaju ući u trag Zhouovoj ženi vjerujući da će joj se on javiti, a mreža polako kao da se steže oko ovog čovjeka u bijegu. Svi mu pokušavajući ući u trag nadajući se nagradi, a i sam Zhou polako počinje shvaćati da mu nema spasa i pokušat će barem namjestiti da nagradu pokupi njegova žena.

Baš kao u svakom pravom noiru i neo-noiru, dobar dio priče ovdje saznajemo kroz flashbackove, a imamo ovdje i pregršt stilizirane akcije snimljene s nevjerojatnim stilom. Kako spada "The Wild Goose Lake" među one filmove kojima su na prvom mjestu stil i vizualnost pa tek potom naracija, jasno da imamo ovdje neke zaista fascinantne scene. Poput one u kojoj vidimo pravu konvenciju kriminalaca kojima jedan od zapovjednika objašnjava kako ukrasti motor, a što će se ubrzo pretvoriti u nasilni obračun oko kome će pripasti plijen iz kojeg kvarta. Ima tu još pregršt zaista nevjerojatnih scena, maestralno režiranih i snimljenih, kojima se Yinan pomalo iskupljuje za prilično kaotičnu priču koju je povremeno dosta teško pohvatati, no svejedno je "The Wild Goose Lake" bio impresivan film snimljen upečatljivim stilom. 

Primjedbe