BATTLEFIELD (2024,ITA) - 6,5/10


 

Talijanski veteran Gianni Amelio nastavlja snimati filmove o događajima iz povijesti svoje zemlje. "Battlefield" ili "Campo di battaglia" je premijeru imao u glavnom programu festivala u Veneciji (već osmi njegov film u konkurenciji za Zlatnog lava kojeg je 1998. osvojio povijesnom dramom "Kako smo se smijali"), a radnju filma je Amelio smjestio u vojnu bolnicu na sjeveru Italije 1918. godine, samo nekoliko mjeseci prije kraja Prvog svjetskog rata. Ondje su smješteni ranjeni vojnici od kojih su si mnogi sami nanijeli ozljede nadajući da će izbeći povratak na ratište, a za brigu o njima su zadužena dva mlada vojna liječnika. Stefano (Gabriel Montesi) je sin umirovljenog visokog časnika koji ga je vezama i izbavio odlaska na front. On je beskompromisan po pitanju vojnika koji su se samoozlijedili i šalje ih on bez redom bez imalo razmišljanja natrag na prvu liniju fronte.

Giulio (Alessandro Borghi) pak potajno pomaže tim nesretnicima, a kako je očigledno on sam prošao te krvave borbe Prvog svjetskog rata, tako nekima čak i u otpusnim pismima pojačava ozljede kako se ne bi mogli vratiti. "Bolje se vratiti kući kao invalid, nego sigurno poginuti u rovu" je njegova deviza, a situacija će se dodatno zakomplicirati kada se u bolnici pojavi Anna (Federica Rosellini), njihova kolegica s fakulteta medicine čija je karijera prekinuta zbog mizoginije. Iako uopće Amelio uopće ne prikazuje ratna zbivanja, iz samih događaja u bolnici i užasa koje su prošli ti ranjeni vojnici, itekako nam je jasno što se događa u tim rovovima. A kao da situacija sama po sebi nije dovoljno kaotična i stresna, pojavit će se ondje ubrzo i neka nova bolest koja će početi kositi ljude odnosno španjolska groznica.

Tako će mladi biolog Giulio pokušavajući pronaći lijek za tu misterioznu smrtonosnu bolest pa makar ga i samog to koštalo života. Iako je tema pa i sama priča iznimno zanimljiva, snimio je Amelio nažalost dosta monoton film sporog, čak umrtvljujućeg tempa. Djeluje sve tako okrutno i hladno, posebno kada gledamo sve te nesretnike koji na raznim talijanskim dijalektima liječnicima, medicinskim sestrama i volonterima Crvenog križa pričaju o onome što su prošli. Iako će između dva glavna lika doći do konflikta, kao da Amelio sve to pokušava prigušiti i gurnuti u prvi plan ne samo kolektivnu traumu zbog ogromnog broja talijanskih žrtava u Prvom svjetskom ratu, već i od španjolke.

IMDB LINK 

Primjedbe