Dugo se čekalo što će to neformalni lider tzv. šeste generacije kineskog filma Jia Zhangke sljedeće snimiti. Premijeru je "Caught by Tides" imao u Cannesu gdje su prikazani gotovo svi njegovi filmovi, a za izvanredni "A Touch of Sin" 2013. godine ondje je Zhangke dobio i nagradu za najbolji scenarij. No, Zhangke je ovaj puta snimio vjerojatno najeksperimentalniji film, nenarativnu kombinaciju igranog filma i dokumentarca koja je dobrim dijelom sastavljena od segmenata koje je snimao unazad dvadeset i više godina. Radnja, ako se to uopće tako može i nazvati, odvija se od 2001. godine pa nadalje u gradu na sjeveroistoku Kine, ruralnom i pasivnom dijelu njegove zemlje koja je i obično u njegovom fokusu.
I radnja traje tu više od dva desetljeća, sve do razdoblja pandemije kovida, a ponovno je to svojevrsna opservacija kulturalnih i društvenih promjena Kine. Samo ovaj puta ne fikcionalna, već je to snimljeno u stilu cinema veritea kroz dugi niz godina. Te promjene u Kini pratimo iz perspektive glavne protagonistice Quiaqiao koju glumi stalna Zhangkeova glavna glumica, ujedno i njegova supruga Zhao Tao. Snimljeno je to pomalo na tragu puno poznatijeg Linklaterovog "Boyhood", filma koji je također nastajao kroz dugi niz godina, samo što je ovo puno apstraktnije i eksperimentalnije.
Potpuno su tu izbrisane granice stvarnosti i fikcije pa tako u početku na samom startu 21. stoljeća protagonisticu upoznajemo kao mladu ženu koja se pokušava probiti kao pjevačica, model i hostesa u noćnim klubovima. Djeluje tada to još dosta primitivno, zaostalo, raspadajuće, gotovo kao u vrijeme kada je Kina bila država zaostala u vremenu i prostoru. U vezi je Qiaoqiao sa svojim menadžerom i vlasnikom kluba koji će napustiti sjever zemlje i zaputiti se u neki od brzorastućih gradova kako bi zaradio. Krenut će tako Qiaoqiao za njim u potragu koja će se protegnuti kroz sljedeća dva desetljeća. Bio je to baš neobičan film kojim na moju veliku žalost Zhangke nastavlja drukčijim putem u odnosu na impresivni "A Touch of Sin" koji me i upoznao s njegovim stvaralaštvom i uopće dodatno zainteresirao za kineski umjetnički film.
Primjedbe
Objavi komentar