U glavni program festivala u Veneciji ugurala se i biografska drama o nastanku pornografske industrije u Italiji osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća. "Diva Futura" dobila je ime po agenciji i striptiz klubu koje je osnovao mladi erotoman Riccardo Scicchi (Pietro Castellitto), a cijela priča je ispripovijedana iz perspektive tajnice agencije Debore Attanasio (Barbara Ronchi) po čijoj je knjizi Giulia Louise Steigerwalt snimila film. Odlučila se ona na gotovo pa klasični holivudski stil jer stalno tu skačemo iz jednog vremenskog razdoblja u drugo, a djeluje sve do pod kraj i to pomalo romantizirano. Možda i zato što je pornografija tada djelovala prilično čedno u odnosu na današnju pornjavu u kojoj je za potencijalne porno dive ulaznica valjda bliski susret s deset crnaca s prangijama od pola metra.
Iako su se pornići u Italiji, dakako, snimali i prije Schicchija, on je bio taj koji ju je gotovo doveo u mainstream i lansirao najveće zvijezde tog vremena Ilonu Staller poznatiju kao Cicciolinu (Crnogorka Lidija Kordić), Moanu Pozzi (Denise Capezza) dok je Mađaricu Evu Henger (hrvatska glumica Tesa Litvan) i oženio. Kako je Debora naratorica kao svjedokinja vremena pošto je na poziciji tajnice u porno studiju završila jer drugog posla nije bilo, a rate za kredite ne čekaju, tako ona Schicchija opisuje gotovo kao zaigranog dječaka. Romantičnog tipa koji u pornografiji vidi nešto više od prosječnog gledatelja, kao neku vrstu potpune slobode, ali i dobru polugu za provociranje konzervativne javnosti koja se javno buni protiv takvih sadržaju, a uglavnom je svi gledaju.
Snimanje pornića tada je u Italiji bilo i kažnjivo pa je uglavnom radio u Mađarskoj, a traje tu priča praktički sve do pojave interneta koja je potpuno preobrazila svijet pornografije. Zanimljiv je to film o zanimljivom razdoblju, a zanimljivi su i likovi koje prikazuje, pogotovo Cicciolina i Pozzi koje su u svoje vrijeme bile velike zvijezde u Italiji. Da situacija bude zanimljivija obje su se odlučile svojedobno baciti i u politiku (doduše, s različitim uspjehom). Stalni skokovi kroz vrijeme utječu da sve to djeluje na trenutke konfuzno jer ponekad je teško pohvatati kada se što događa, a "Diva Futura" kao da pokušava dokučiti tko je zapravo bio Scicchi. Revolucionarni vizionar ili simpatični šarlatan koji je pronašao svoj način kako eksploatirati žene. Odgovor je vjerojatno negdje na pola puta, bila je "Diva Futura" na kraj sasvim solidna i dinamična biografska drama.
Primjedbe
Objavi komentar