EL JOCKEY (2024,ARG) - 6,5/10


 

Nakon niza niskobudžetnih filmova koji su prošli relativno nezapaženo, argentinski filmaš Luis Ortega proslavio se stiliziranom krimi dramom "El Angel". Triler o serijskom ubojici dječjeg lica iz osamdesetih godina prošlog stoljeća postao je veliki hit i jedan od najgledanijih domaćih filmova u tamošnjim kinima. U međuvremenu je Ortega snimio nekoliko epizoda serije "Narcos: Mexico", a njegov sljedeći film bila je ekscentrična visokoestetizirana humorna krimi drama koja se natjecala u glavnom programu festivala u Veneciji. "El Jockey" ili "Kill the Jockey" je baš čudan film u kojem se Ortega odlučio gotovo za deadpanovski stil humora.

Glavni junak filma je džokej Remo Manfredini (Nahuel Perez Biscayat) koji po svaku cijenu mora pobijediti u sljedećoj utrci. On i njegova partnerica Abril (Ursula Corbero), također džokejka, natječu se za lokalnog mafijaša Sirenu (Daniel Gimenez Cacho), a problem je što je Remo hodajući kaos. Navučen je on na alkohol i droge i nekoć najbolji džokej postao je sprdnja što ćemo vidjeti već u prvoj utrci u kojoj će pasti s konja i prije njenog početka. Ponaša se on kao da mu je sve ravno, kao da se ništa njega ne tiče, a situacija će se dodatno zakomplicirati za njega kada se on novim skupim trkaćim konjem kojeg je upravo kupio Sirena zabije u zid.

U tom trenutku kao da će Remo izgubiti pamćenje i zaputit će se u bizarnu odiseju Buenos Airesom dok ga cijela mafija sastavljena uglavnom od nekakvih djedova pokušava pronaći. Čudan je to, bizaran, film od samog početka do kraja, hiperstilizirana arthouse humorna drama u kojoj se puno pažnje posvetilo estetici, sceni i pomno odabranim lokacijama uz koje je teško pogoditi događa li se radnja u sadašnjosti ili 20, 30, možda i 40 godina ranije. I u "El Angelu" se Ortega poigravao sa stilizacijama i bio je također šmekerski art-krimić, no ovdje se baš zaigrao i snimio čudan film koji je u startu dosta obećavao, ali do kraja je ipak ostao prilično nedorečen. 

IMDB LINK 

Primjedbe